Mne spolehlivě odradí například dotazník na hlavní stránce eshopu, gadgety typu "hojréka" které zakrývají užitečný text a nelze se jich zbavit, arogantní nápis na hlavní stránce ve stylu "kupte si nový počítač s novým os a novým prohlížečem, jinak nám polibte řiť" ale i jen pohybující se ko****ny odvádějící od soustředění při hledání co se všechno skrývá pod hvězdičkami... Anebo informace typu "zboží vypadá jinak než prezentujeme", zboží má jiné parametry než prezentujeme" nebo "o zboží kromě ceny vlastně vůbec nic nevíme" ale i "buď souhlasíte s výronem mangementu nazvaným obchodní podmínky nebo jděte do p****e"...
A kdo by chtěl příklad: http://www.eltasat.cz/prislusenstvi-sat-a-dvbt/amiko-kombinovany-merak-x-finder-dvb-s-s2-t-t2-c
A kdo tam najde zmínku, že měřák nelze použít pro T a C (prodejce e-satelity: my o tom nic nevíme, zavolejte dovozci; dovozce: inter-sat ltd: a co byste chtěl za 9tis? Náhradu za DreamSky TSC70. Aha, tak to máte blbý...), tomu tento shit daruji.
pokud eshop nemá hned na titulce viditelně odkaz na ceny a možnosti dopravy. A pokud se cenu dopravy dozvím až po vyplnění objednávky v košíku, tak nazdar. Přitom je to práce na 10 minut a je s podivem, kolik shopů tuto základní informaci nedá viditelně... asi sázejí na to, že když už si člověk dal práci s vyplněním objednávky, tak že to pak už objedná i přes drahou dopravu, ovšem pro mě je to signál jít jinam. Pokud už moc potřebuju zjistit, jaká bude celková cena objednávky (jedná se např. o špatně sehnatelné zboží), tak to stejně naťukám na nesmyslné údaje abych tu cenu zjistil.
Já osobně jsem v počátcích podnikání na internetu zkoušel investovat do placených prokliků ve zbožových vyhledávačích a přizpůsoboval jsem ceny tak abych byl konkurenčně schopný, ale v konečném důsledku se to nevyplatilo. V současnosti platím jen minimální poplatky za registraci například ve zboží.cz (0,20Kč za proklik) a Heureku neplatim vubec. Zákazníků mám sice méně ale ve finále na tom vydělávám více, protože nejsem nucen tlačit ceny extrémně dolů. 90% zákazníků chodí z fultextových vyhledávačů. Troufnu si tvrdit že placené reklamy jsou jen pro giganty, kteří mají vysoký obrat a jsou plátci DPH. Myslím tím adwords, sklik, zbozi.cz, heureku atd.