7 tipů, jak ušetřit na firemním volání

8. 10. 2010
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Autor: 258398
Při firemním volání využívejte pouze takové služby, které využijete a zároveň v případě, že váš byznys zbankrotuje, budete mít možnost okamžitě smlouvu zrušit.

Zdá se to neuvěřitelné, ale od roku 2005 neustále roste počet aktivních SIM. V současné době vychází na každého obyvatele České republiky 1,4 aktivní SIM karty. Zajímavostí je i fakt, že čeští mobilní operátoři patří mezi nejdražší na světě, před námi jsou už jen Španělé, sousední Slovensko na tom není o nic lépe. Dokonce vyšlo najevo, že stovky běžných spotřebitelů nemají vůbec tušení, že si nastavení svých tarifů může poupravit a ušetřit tak nemalé peníze. Náš trh je velmi specifický a porovnání s ostatními zeměmi je pouze zavádějící. Je to bohužel dáno i tím, že mobilní operátoři vám služby zlevní pouze v okamžiku, kdy jim vyhrožujete výpovědí a přechodem ke konkurenční síti. Penetrace mobilních služeb tedy již dávno přesáhla 100 %. V následujícím článku pro vás máme několik rad, jak efektivně spravovat firemní účet u mobilního operátora.

Můžete mít stejné služby i bez písemné smlouvy

Pokud s podnikáním teprve začínáte, rozmyslete si, zda je pro vás případná písemná smlouva výhodná. V dnešní nejisté době by pro vás pravděpodobně nebylo příjemné, kdyby vám vaše podnikání nevyšlo a vy jste měli před sebou mnoho měsíců placení SIM karet, které ani nevyužijete. Nicméně trh se stále vyvíjí a nabízí stejné služby, a to i bez písemné smlouvy za stejných podmínek. Trh nabízí opravdu rozmanité možnosti, stačí si jen vybrat a udělat si čas, protože i u výběru hlasových služeb je potřeba přemýšlet. Pozor byste si měli dát i na zákony, všeobecně platí, že za mobilní telefon musíte platit koncesionářský poplatek Čtěte více: Neplatíte koncesionářské poplatky za mobil? Pozor na pokutu.

Pokud již smlouvu máte

Je potřeba si dát pozor na podobu smlouvy, kterou máte s operátorem uzavřenou. Všeobecně platí, že ukončení smlouvy je potřeba provést stejným způsobem, jakým jste smluvní vztah vytvořili. Ve většině případů je možné ji končit přímo osobně na prodejně mobilního operátora nebo písemně – doporučeně poštou. Formuláře pro výpovědi smlouvy u jednotlivých operátorů by vám měli poskytnout operátoři bez zbytečného odkladu. Pokud se vám to nepodaří, ve většině případů najdete vzory výpovědí na webových stránkách poskytovatelů služeb. Výpovědní lhůta je většinou 1 měsíc (30 dnů) od doručení výpovědi příslušnému operátorovi. Pozor si dejte na dobu, od které se výpovědní lhůta počítá. Podle toho, jak je nastavený začátek počítání lhůty, může účinek výpovědi nastat až do 2 měsíců, proto pečlivě prověřte, co je ve skutečnosti ve smlouvě napsáno. Doporučujeme si pokaždé důkladně pročíst veškeré podmínky nabízené služby. Pokud by vám bylo cokoliv nejasného, nebojte se zeptat na bližší informace. Máte právo nahlédnout i do všeobecných podmínek pro poskytování služeb daného operátora. Dále si pozorně prostudujte i podmínky uvedené pod čarou a především lákavé marketingové nabídky. Jejich podmínky jsou vždy podmíněny něčím, na co vás při koupi nemusí upozornit.

Rychle rostoucí síť datových služeb

Hlasové služby v dnešní době představují jen část příjmů, mobilní operátoři své aktivity čím dál více zaměřují na data a nabízí i speciální cenové nabídky zaměřené na firemní zákazníky, ze kterých si vybere každý, ať už jde o ADSL či mobilní připojení, které se ve velkém rozšiřuje na území celé republiky. Ještě nedávno se nám o rychlých datech přes mobilní operátory mohlo jen zdát, okolí země již dávno provozují 3G sítě, díky kterým lze stahovat rychleji mobilní data. V okolním světě je ale poptávka po datech tak velká, že uvažují o stavbě sítě nové generace LTE. Současné konkurenční prostředí, nahrává zákazníkům. V poslední době je vidět i masivní výstavba 3G sítí u všech tří velkých hráčů. Čtěte více: Mobilní internet v zahraničí: Konec překvapení nad astronomickými úč­ty

Podnikejte i ze zahraničí

Dovolená je čas, kdyby se mělo hlavně odpočívat, pokud ale patříte mezi ty, kdo berou podnikání opravdu vážně a chcete být online i tisíce kilometrů od domova, existuje i řešení, kdy se za paušální poplatek můžete připojit například u Eiffelovy věže. Nevýhodou takového připojení limit na stažení dat. Pokud však nebudete stahovat velké soubory, posílat fotky nebo videa, budete naprosto spokojeni.

U firemních účtů si můžete nastavit i svůj limit

Mobilní telefon je benefit, na který slyší řada zaměstnanců. Horší je to pak s rozpočtem, který by mohl nečekaně rozhodit vaše plány z důvodu vyšších faktur. Mobilní operátoři jsou si vědomi toho, že i toto může být negativní zákaznická zkušenost, a tak máte možnost blokovat nejen platby 3. stranám, ale nastavení limitu, kterého když zaměstnanec dosáhne, budou blokovány veškeré odchozí služby. Příchozí hovory jsou pochopitelně možné.

Neomezené volání v rámci firmy

Trh s mobilními komunikacemi se stále vyvíjí, a tak se stále častěji skloňuje slovo neomezeně. Zejména menší firmy chtějí mít přehled o tom, kolik budou platit, a to se díky službám, které jsou již standardem, může splnit. Vybrat si můžete z široké škály hlasových a datových služeb. Pokud tedy máte více zaměstnanců a potřebujete mít mezi sebou volání za jednotný měsíční poplatek, máte šanci. V letošním roce se navíc na trhu objevila i novinka v podobě neomezených SMS do všech sítí.

Pokud již firemní účet máte, zajímejte se o nabídky konkurence

Pokud jste se ještě nikdy nesetkali se slovem retenční nabídka, pak vězte, že se jedná o „záchrannou brzdu“ ještě před tím, než dáte výpověď svému stávajícímu operátorovi. Pokud máte navíc dobrou platební historii, můžete se těšit na velmi lákavé nabídky a pak už je jen na vás, jakému ze tří mobilních operátorů dáte přednost. Pokud tedy máte pocit, že voláte draze, zkuste se podívat na konkurenční nabídku, určitě si vyberete nabídku šitou přímo pro vás. Čtěte také: Na jaké mobilní hračky se podnikatelé mohou v brzké době těšit?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).