Firemní FB stránka podporuje značku a nepřímo může i zvýšit prodej. Také je výborným místem pro veřejnou komunikaci se zákazníky. Aby však FB stránky tyto funkce plnila, musí mít dostatečný počet fanoušků. Jak docílit požadovaného počtu?
Proč se lidé stávají fanoušky?
Uživatelé Facebooku využívají tuto sociální síť primárně jako zábavný nástroj. Nepřišli na Facebook nakupovat, číst si reklamní sdělení a odpovídat na výhodné nabídky. Tomu se musí uzpůsobit metody. Lidé se stávají fanoušky firemních stránek z těchto důvodů:
- speciální akce a slevy (36,9 %)
- je spokojeným zákazníkem (32,9 %)
- stránka má zajímavý obsah (18,2 %)
- jeho přátelé jsou fanoušky stránky (6,2 %)
- zákaznická podpora a novinky (5 %)
- ostatní důvody (0,8 %)
Uživatele tedy musíte na své stránky nalákat a nabídnout jim odměnu. Níže představené metody mají největší účinek, jestliže se praktikují všechny naráz. Čtěte také: Firemní stránky na Facebooku s desítkami fanoušků jsou k smíchu, varují odborníci
1. Značka přitahuje
Pokud jste vlastníkem dostatečně známé značky (např. Kofola, Škoda apod.), o přísun fanoušků se postará už jen samotná prestiž vaší firmy. Většina firem (e-shopů) však masovou popularitou nedisponuje. (I přesto se však může malé procento fanoušků přidat jen kvůli podpoře značky.) Pro tyto společnosti však budou zásadní další metody zisku fanoušků. Čtěte také: 7 důvodů, proč nevytvářet firemní profil na Facebooku a Twitteru
2. Propojení e-shopu a FB stránky
Protože se fanoušky budou stávat v první řadě vaši zákazníci, měli byste jim nabídnout možnost přidat se k Facebook komunitě přímo na své webové stránce. K tomu slouží implementace tlačítka Like (To se mi líbí) či celého Like Boxu, který zobrazuje i část aktivit na zdi. Pro propojení webové prezentace se stránkou na Facebooku slouží nástroje pro vývojáře.
3. Newsletter
Dalším krokem, který by měl vést ke zvýšení počtu fanoušků, je rozeslání speciálního newsletteru. V tom své zákazníky informujete o skutečnosti, že máte FB stránku, a vyzvete je, aby se přidali. V rámci newsletteru můžete uživatele informovat i o exkluzivních novinkách, které jste umístili pouze na Facebook.
4. Reklamní kampaň
Facebook nabízí také zobrazování reklam (v pravém sloupci). Tyto reklamy jsou koncipované buď jako PPC (Pay-Per-Click, tedy platba za proklik), nebo za tisíc zobrazení (Cost-Per-Mille). V této reklamě můžete propagovat svůj e-shop, FB stránku či přímo soutěž nebo jinou akci. Facebook díky datům o uživatelích umožňuje velice přesně cílit na žádanou skupinu – podle věku, pohlaví, vzdělání, zájmů apod.
5. Sponsored stories
Novinkou v reklamě na Facebooku jsou tzv. sponsored stories, které se nezobrazují v pravém reklamním sloupci, ale přímo na zdi uživatele a virálně se následně šíří dál. Také tyto příspěvky lze cílit stejně jako PPC. Čtěte také: Jak vytvořit efektivní reklamu na Facebooku? Poradíme vám
6. Aplikace
Aby byly vaše FB stránky opravdu atraktivní, měli byste svým fanouškům nabídnout kromě obyčejných příspěvků na zdi také další interaktivní obsah. Ten může být ve formě různých externích aplikací, které vám například samy sypou atraktivní obsah přímo na zeď. Příkladem může být služba Twitterfeed, která umí automaticky umisťovat nové příspěvky z RSS přímo na vaši Timeline zeď.
7. Buďte aktivní
Abyste si fanoušky také udrželi, musíte jim pravidelně nabízet přinejmenším na zdi určitou aktivitu. Dvakrát či třikrát týdně vložte nový příspěvek na zeď a poctivě reagujte na dotazy či reakce fanoušků. Jednejte s nimi slušně a řešení případných problémů přesměrujte na soukromou e-mailovou korespondenci.
Autorka: Katrin Přikrylová – Copywriter.
Katrin je odbornicí na copywriting a odborným poradcem ve službě www.999.cz. Katrin dokáže napsat obchodně úderné a zákaznicky přívětivé texty, které se líbí i vyhledávačům.