Přestože webové stránky musí mít ze zákona jen akciové společnosti, také pro řadu “eseróček” a živnostníků platí, že web je pro ně nepsanou povinností. Vystačit se dá samozřejmě i s jednoduchou katalogovou prezentací, dobře udělaným firemním webem se ale dají snadněji přilákat noví zákazníci či obchodní partneři. Připravili jsme souhrn nových trendů, které se v poslední době prosazují na firemních internetových stránkách.
Čtěte také: Novinka v zákoně. Povinné internetové stránky pro firmy. Kterých se to týká?
1. Optimalizace webu pro mobilní zařízení
Minulý rok byl zlomový, co se týče přístupů na internetové stránky skrze mobilních zařízení (smarthphony či tablety). Důsledkem se tak stal rozmach responzivního designu, tedy designu, který umožňuje optimální zobrazení webu bez ohledu na zařízení, přes které se na stránky díváte. Web se vám díky responzivnímu designu zobrazí optimálně jak na velkém monitoru stolního počítače, tak i na displeji malého smartphonu. Podnikatel ale nemusí vždy kvůli mobilním zařízením využít responzivní design. Technických řešení je více. Provozovatel webu může vybírat mezi mobilní verzí webu, responzivním web designem nebo třeba mobilní aplikací,
doplnil serveru Podnikatel.cz Petr Pluháček z agentury Dobrý web.
2. Jednostránkové weby
S rozvojem responzivního designu souvisí i další trend. Jedná se o tzv. jednostránkové weby, kdy je obsah pouze na jedné stránce a odkazy řešeny pomocí kotev. Výhodou je, že se na takovém webu dá jednodušeji pohybovat, lépe orientovat, vše je na jedné stránce, uživatel se neztratí při klikání na podstránky. Pro většinu firemních prezentací tento přístup bohatě stačí, jde dobře dohromady s responzivitou, dobře vypadá a nenutí uživatele proklikávat se pro každý odstavec do hloubky struktury webu,
vysvětlil Jan Janča, obchodní ředitel agentury Cognito.cz.
Čtěte také: 7 častých mýtů, které panují okolo SEO pro e-shopy
3. Obsahová strategie
O stále větší pozornost si v posledních letech říká webový obsah, který už není tím posledním, na co při návrhu webu společnosti myslí. Právě obsah totiž prodává. K tomu je však třeba znát své zákazníky, jejich potřeby, chování či třeba řeč. Webový obsah musí navíc někdo řídit, měřit a vyhodnocovat. Tuto oblast zaštiťuje právě obsahová strategie, která pomalu dobývá i český internet,
upozornil Petr Pluháček.
4. Konec Flashe
Další charakteristikou dnešních firemních webů je opouštění řešení pomocí Flashe. Důvodů pro to existuje několik. Flash se nehodí z pohledu SEO, přináší bezpečnostní rizika, způsobuje problémy s použitelností a není podporovaný mobilní platformou iOS. Zároveň se objevily nové technologie, které ho předčí. Jde třeba o HTML5/CSS3 či JavaScript. Na většině úvodních stránek moderních webů najdete krásné, barevné obrázky, většinou ve formě caruselu s „call to action“ tlačítkem, které mají upoutat pozornost a nalákat návštěvníky na návštěvu podstránek,
dodal serveru Podnikatel.cz František Grunt, marketingový manažer společnosti Active 24.
Čtěte také: Stále více živnostníků má internetové stránky. Víme, kolik do nich investují
5. Využití videí
Se zaměřením na vizuální podobu stránek souvisí také zvyšující se obliba videí na firemních webech. Ty se na internetové prezentace společnosti dostávají především v posledních dvou letech. Je to dáno dostupností profesionální videotechniky. Digitální zrcadlovkou za pár desítek tisíc natočí šikovný člověk video ve stejné, ne-li vyšší kvalitě jako s 10 let starou kamerou za milion korun (pomineme-li optiku). Samozřejmě pomáhá i velké množství mladých šikovných filmařů na volné noze,
uvedl Jan Janča, obchodní ředitel agentury Cognito.cz.
6. Propojení se sociálními sítěmi
Nedílnou součástí firemních webů se již stalo propojení se sociálními sítěmi. Mnoho zajímavých a aktuálních informací už firmy nedávají do sekcí „Aktuality“ na webech, ale přímo na sociální sítě, kde je samozřejmě mnohem lepší možnost sdílení a šíření a na webech jsou pak již jen odkazy na tyto komunikační kanály. Nejde zdaleka jen o tlačítka pro sdílení obsahu či odkaz na firemní profily na Facebooku, Twitteru a spol. Příspěvky a komentáře ze sociálních sítí začínají být přímo zakomponované do obsahu stránek a uživatelé se mohou registrovat a přihlašovat pomocí profilů ze sociálních sítí. Nebo třeba na Facebooku cílí firmy své reklamní kampaně podle chování uživatelů na svých stránkách,
komentoval Petr Pluháček z agentury Dobrý web.
Čtěte také: Nejčastější chyby společností na Facebooku s konkrétními příklady
7. Chat
Posledním trendem, který se ale prosazuje hlavně u e-shopů, je přítomnost nějakého typu chatu na webu. Jde většinou o chatovací okénko v pravém dolním roku, které umožňuje okamžitě vznést online dotaz,
uzavřel František Grunt z Active 24.