Názory k článku 7 způsobů, jak můžete v e-shopu získat e-maily na své (potenciální) zákazníky

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 6. 2013 15:50

    Petr (neregistrovaný)

    1. Při nákupu v e-shopu - svému zákazníkovi může obchodník posílat obchodní sdělení bez jeho souhlasu, dokud nevyjádří svůj nesouhlas. Nabídky by měly být na obdobné produkty a služby. Není tedy nutné, aby u ZÁKAZNÍKA měl jeho souhlas (viz. UOOU).

    U ostatních způsobů je souhlas nutností a přihlášení do databáze by mělo proběhnout přes ověřovací email. Tzn. někdo se přihlásí k odběru emailů, na email by mu mělo přijít potvrzení a to by měl potvrdit. Tím se prokáže, že do dané schránky má přístup. Zároveň je třeba logovat všechny tyto informace pro případnou kontrolu.

    Není možné např. posílat obchodní sdělení na emaily získané ze soutěže, byť by v podmínkách bylo uvedeno, že účastí souhlasí se zasíláním OS. Proč? Protože pokud by nedošlo k ověření adresy (viz. předchozí odstavec), tak by do soutěže mohl použít email někoho někdo jiný, ne majitel emailové adresy a vy byste tak posílali nevyžádána obchodní sdělení. To stejné platí pro jiné formuláře, přihlášení k odběr obsahu apod.

    Nákup adres skrývá naprosto stejná nebezpečí. Je třeba, aby dodavatel kontaktů byl schopen prokázat, že majitelé dodaných emailů daly souhlas se zasíláním obchodních sdělení i třetích stran. Bez takového prokázání opět hrozí, že bude dotyčný zasílat nevyžádaná obchodní sdělení.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).