70 % Čechů nakupuje na internetu. Jaké zboží jim nejlépe nabízet?

9. 3. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Více než dvě třetiny české populace bez obav nakupuje po internetu. Stále je tu však 26 procent těch, kteří se e-shopům vyhýbají obloukem.

Na internetu nenakupují především starší lidé 60 let. Jako důvod uvádějí absenci internetu nebo nemožnost si zboží prohlédnout či vyzkusit. Vychází to z únorového průzkumu společnosti STEM/MARK.


Zdroj: STEM/MARK

Průzkum naopak potvrdil, že při nakupování na internetu je stále největší zájem o elektroniku a módu. Starší lidé, kteří se e-shopům nevyhýbají, naopak upřednostňují nakupování věcí pro dům a zahradu. Začíná však růst i zájem o nákup potravin online, a to především v Praze. 

Čtěte také: Ještě se bráníte prodeji za internetové ceny? Marně. Do 5 let stejně podlehnete

Mezi pravidelně nakupující internetové zákazníky patří častěji muži, mladší lidé (18–29 let), vysokoškolsky vzdělaní a lidé z velkých měst, především pak z Prahy. 

Mezi výhody internetového nakupování uvádějí zákazníci pohodlnost, rychlost a úsporu peněz. Také možnost porovnat si ceny ve více internetových obchodech. Mladí lidé zároveň uvádějí, že e-shopy jsou pro ně inspirací pro nákup v kamenném obchodě. 

Čtěte také: Přehled pro e-shopy: Kdy musíte v rámci #EET evidovat dobírku a kdy nikoli


Zdroj: STEM/MARK

Ohledně konkrétního internetového obchodu byla nejvyšší míra spontánní znalosti zaznamenána u Alzy.cz. Vybavily se i internetové obchody jako Mall.cz, CZC.cz nebo Aukro.cz.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).