Z průzkumu poradenské společnosti Arthur D. Little provedeném mezi velkými podniky v ČR vyplývá, že velké tuzemské firmy si vybírají banku především na základě úrovně poskytovaných služeb, kvality firemních bankéřů a rychlosti prováděných operací. Malou roli naopak hraje cena platebních transakcí, což je způsobeno tím, že ceny nabízených služeb v ČR jsou mezi jednotlivými bankami srovnatelné. Navíc klienti jsou ochotni zaplatit za kvalitu.
Více než 80 % českých firem je spokojeno s bankovními službami, přesto zhruba 1× ročně firmy na trhu zjišťují, zda jiné banky nenabízejí výhodnější služby. Z důvodu rychlejších transakcí pak volí firmy v ČR především velké banky. Za klíčové při volbě banky považují také internetové bankovnictví.
Průzkumu se zúčastnily stovky společností z různých oborů s obratem mezi 75 mil. a 1,5 mld. a počtem zaměstnanců od 50 – 1500 lidí.
Zdroj: ČTK