Pro evidenci tržeb už bylo vydáno 8899 autentizačních údajů a celkem bylo evidováno 4326 provozoven.
Vyplývá to z údajů, které dnes poskytla serveru Podnikatel.cz finanční správa. Evidence tržeb by měla být spuštěna už 1. prosince a měla by se týkat zhruba 50 tisíc podnikatelů. V první vlně dopadne EET na restaurace a hotely.
O autentizační údaje mohou podnikatelé zažádal již od 1. září. Než podnikatel začne evidovat tržby, musí požádat o přidělení autentizačních údajů.Zažádat si o ně podnikatelé mohou buď elektronicky na Daňovém portálu, kdy jim budou zaslány do datové schránky, nebo osobně na libovolném územním pracovišti finančních úřadů, kde je podnikatel obdrží na místě v zapečetěné obálce.
Čtěte také: Seznamte se s aplikací EET na Daňovém portálu. Podívejte se, jak vypadá
Přes autentizační údaje se podnikatelé následně přihlásí do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. V ní musí ještě před startem evidence vyplnit údaje o všech provozovnách, prostřednictvím kterých provádí činnosti, z nichž plynou evidované tržby. Poté, co podnikatel uvede údaje o provozovnách, může v dané aplikaci získat digitální certifikát. Jeho prostřednictvím Finanční správa identifikuje podnikatele při zasílání údajů datovými zprávami.
EET budou muset vést všichni podnikatelé, kteří, zjednodušeně řešeno, přijímají tržby v hotovosti (ale též platební kartou a dalšími podobnými prostředky). EET naopak nemusí řešit ti podnikatelé, kteří dostávají peníze jen bankovním převodem. Řečí zákona se EET týká těch podnikatelů, kteří mají tzv. evidované tržby.