Česko bojuje o pomazánkové máslo

4. 10. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Evropská komise podává na Česko žalobu kvůli používání označení „pomazánkové máslo“. Spor o toto označení trvá už pět let. Naopak několik desítek let trvá tradice používání této oblíbené domácí pochoutky.

Podle bruselských norem by ale označení „máslo“ měly používat jen výrobky s podílem mléčného tuku větším než 39 procent. Pomazánkové máslo ho má minimálně 31 procent a je vyráběné unikátní tuzemskou technologií zmáselňování smetany.

Chceme zachovat označení, na které jsou spotřebitelé zvyklí už desítky let; pro zákazníka je to pojem, pro výrobce zavedená marketingová značka. Česká republika podporuje výrobu tradičních výrobků, a proto i nadále považuje za oprávněné užívat pro tradiční výrobek tradiční název, říká ministr Ivan Fuksa. Dodává, že právě tím, že výrobek je tradiční a zákazníci dobře znají jeho parametry, nemůže dojít ke klamání spotřebitele. Navíc označení bude platné jen pro český trh.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).