Zaměstnavatelé již mohou nějaký ten týden žádat o příspěvek na samotestování jejich zaměstnanců, které je stále povinné. Test musí zaměstnanci podstoupit minimálně jednou týdně. V případě samotestování pojišťovna přispívá na test 60 Kč.
Všeobecná zdravotní pojišťovna eviduje 2,6 milionu testů v rámci tzv. samotestování, na které přispívá z fondu prevence zaměstnavatelům a podnikatelům. Do programu se již úspěšně zaregistrovalo téměř 50 tisíc subjektů a evidované žádosti jsou v celkové hodnotě takřka 161 milionů korun,
uvádí pojišťovna.
O příspěvek mohou zaměstnavatelé žádat elektronicky přes aplikaci na společných webových stránkách všech zdravotních pojišťoven www.samotesty-covid.cz, a to od 1. 4. 2021 zpětně vždy za uplynulý měsíc. Pro každého zaměstnavatele/OSVČ byl vytvořen jedinečný vstup. Pro získání aktivačního kódu do aplikace musí mít zaměstnavatel/OSVČ datovou schránku, přičemž u OSVČ to musí být DS podnikající fyzické osoby.
Na jednoho zaměstnance/pojištěnce lze čerpat tedy 240 Kč vč. DPH (4× 60 Kč) za kalendářní měsíc. Jednotlivé testy musí být provedeny 1× za 7 kalendářních dní. Lhůta 7 kalendářních dní je platná po celé období bez ohledu na přechod mezi jednotlivými měsíci. Žádosti o příspěvek se za předchozí kalendářní měsíc podávají vždy nejpozději poslední den měsíce následujícího.
Co je nutné uvést do žádosti?
Do žádosti je nutno uvést obecné identifikační a kontaktní informace o žadateli a číslo bankovního účtu pro vyplácení příspěvku, dále jméno a příjmení každého testovaného, jeho příslušnost k zdravotní pojišťovně, číslo pojištěnce, datum provedení testu a pozitivní/negativní výsledek každého testu. Příspěvek tedy není poskytnut jen na základě platebního dokladu o zakoupení samoodběrových testů.