Když vaše instagramové příspěvky vidí více lidí, můžete získat více fanoušků a mít u příspěvků také větší angažovanost. Ve výsledku to vede jak k budování povědomí o značce, tak také ke zvýšení prodejů.
Dosah (Reach) udává počet jedinečných účtů, které zaznamenaly některý z vašich příspěvků. Jedná se o číslo, které je závislé na algoritmu Instagramu. Ten určuje, kde a v jaké míře se budou vaše příspěvky zobrazovat. Tedy pokud se této sociální síti váš příspěvek nelíbí, zobrazí jej jen malému procentu sledujících. Aspektů, které ovlivňují tento algoritmus, je celá řada, ale mezi nejdůležitější patří angažovanost, rychlost angažovanosti a aktuálnost. Aktuálnost znamená, že novější příspěvky budou vždy zaujímat přední pozici. Mezi další faktory patří například čas uživatele strávený u příspěvku nebo frekvence toho, jak často se uživatelé zabývají vašimi příspěvky.
Zapojte vaše sledovatele
Angažovanost souvisí se zapojováním uživatelů u vašich příspěvků. Nejlepším způsobem, jak je zapojit, je vyzvat je přímo k akci. A to ať už jde o přidání like (srdíčka) nebo komentáře, případně také označení další osoby. Komentář můžete využít k získání zpětné vazby – když jim v příspěvku položíte nějakou otázku nebo budete chtít, aby zvolili nějakou variantu. Například v Příbězích (Stories) můžete využít i anket nebo kvízů ve formě samolepek. Další možností, jak zapojit vaše sledovatele, jsou rozhodně soutěže, o kterých jsme více psali v článku Využijte na Instagramu soutěživosti vašich fanoušků a zapojte je. Míru zapojení zvyšují také videa, protože fanoušci u nich při jejich přehrávání stráví více času.
Sledující se nebudou zapojovat, pokud neuvidí také vaši angažovanost. Je proto důležité, abyste jako správci také reagovali na komentáře nebo zprávy. Můžete aktivním fanouškům například poděkovat za jejich příspěvky nebo se podívat, jaký obsah sami přidávají a reagovat na něj na jejich profilech. Ocení to jak Instagram, tak především vaše publikum. To uvidí, že reagujete na jejich připomínky a názory a budou si vážit toho, že je podporujete a zabýváte se nimi. Navíc zde platí, že čím rychlejší reakce bude, tím lépe.
Další důležitou věcí spojenou s vaším publikem je sledování časů, kdy jsou fanoušci aktivní. Právě na základě toho můžete pak přidávat příspěvky v určité časy, což by vám mělo zajistit reakce a také vyšší viditelnost příspěvků. Podle údajů z přehledů můžete v určité časy přicházet s daným obsahem, který měl úspěch u dané cílové skupiny. Je potřeba zkoušet, analyzovat, optimalizovat a výsledkem by mělo být nalezení ideálního času pro přidávání příspěvků.
Více jsme se zapojení fanoušků věnovali v článku Bez vaší aktivity fanoušky na Instagramu nezapojíte
Nezapomínejte na hashtagy ani Stories
Hashtagy patří k důležitým prvkům, které mohou zvýšit dosah. Uživatelé se díky nim totiž mohou snadno dostat na váš profil. Využívat byste měli ty, které jsou populární a zároveň se týkají vaší značky a jsou také relevantní pro vaše publikum. Inspirovat se můžete například u vaší konkurence, ale důležité je najít vyváženou kombinaci hashtagů, která funguje. Kromě hashtagů vysvětlovaných v článku Jak na Instagramu pracovat s hashtagy a využít je ve svůj prospěch, můžete využít také označování ostatních uživatelů nebo používání tagů a také geolokací. Když k příspěvku přidáte místo, uživatelé se právě jeho prostřednictvím mohou dostat k vašemu příspěvku i profilu.
Hashtagy a také označování ostatních profilů můžete využít také ve Stories. Příběhy jsou z hlediska dosahu dobré v tom, že se zobrazují v horní části hlavní obrazovky Instagramu a jsou tak pro uživatele snadno viditelné. Navíc sledující ocení, že se mohou jejich prostřednictvím dozvědět něco ze zákulisí značky a mohou se tak s ní snadno ztotožnit.
O Příbězích jsme psali více zde: Vyprávějte na Instagramu Příběhy a ukažte sledovatelům zákulisí vašeho byznysu.
Nepodceňujte sdílení
Dosah snadno zvýšíte také tím, že na vašem profilu zveřejníte obsah jiného uživatele. Ten jej často označí, sdílí a dostane se tak zase k dalším sledujícím. Navíc se tímto krokem vytváří silné vazby se sledujícími – ukazuje to důvěru, spolehlivost a přitahuje lidi ke značce. Značka tak dává najevo, že se stará a záleží jí na jejím publiku, což je důležitý pozitivní obraz. Fanoušci se navíc budou snažit přidávat takové příspěvky, které byste mohli sdílet, čímž samovolně zvýší dosah vaší značky. Jen je potřeba dát si pozor, aby sdílené příspěvky byly kvalitní a souvisely s vaším ostatním obsahem.
Využít můžete také taktiky zvané crossposting, tedy zveřejnění stejného příspěvku ve více marketingových kanálech, v tomto případě především na sociálních sítích. Je totiž šance, že si někdo příspěvku nevšimne na Instagramu, ale například na Twitteru, a to jej na Instagram dovede. Ideální je sdílet takto jen ty nejlepší příspěvky, které chcete dostat k více lidem, protože by pro vaše sledující nemělo smysl sledovat vás na několika profilech se stejným obsahem.
Pokud ke zvýšení dosahu nebude stačit organický obsah, můžete spustit reklamu, o které jsme psali v článku Vsaďte na Instagramu na reklamu a dostaňte vaše produkty přímo k cílové skupině. Nebo také využít influencery: ti ovlivňují své sledující a mohou tak vaši značku dostat mezi nové publikum. Navíc vytvářejí originální obsah a dokážou tak představit vaše produkty jinou cestou než vy. Spoluprací s nimi se tedy zvyšuje jak dosah, tak také povědomí o značce.
Influencerům se budeme více věnovat v dalším článku o Instagramu.