Affiliate marketing přináší řadu výhod. Jak pomůže e-shopům v současné situaci?

25. 10. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Podnikatel.cz, podle licence: Rights Managed
Také online podnikání pomalu, ale jistě pociťuje následky současné ekonomické situace. Mění se nákupní chování zákazníků na internetu. Tomu se musí přizpůsobit jak online marketéři, tak e-shopaři

Válka na Ukrajině, energetická krize a značná nejistota z toho plynoucí se promítá i do dění na internetu. Současná ekonomická situace dopadá i na e-shopy. 

Tuto skutečnost potvrzuje host dalšího dílu Videobizu Roman Dobiáš, country manager společnosti Dognet pro Českou republiku, která se věnuje affilliate marketingu: Zhruba 70 procent e-shopů má dle statistik z více než 1000 affiliate kampaní, které Dognet spravuje, za třetí kvartál oproti loňsku zásadní pokles a jenom asi 20 procent má nějaký nárůst. Proto se affiliate publisheři ve čtvrtém kvartále a dále budou zaměřovat na ty inzerenty, kteří s nimi aktivně pracují a pomáhají jim. Zároveň už je mají vyzkoušené a vědí, že když tam investují, tak se jim to vrátí. Možná méně než doposud, ale to riziko je menší.

Současná situace ve velkém dopadá na e-shopy s produkty, které lidé dneska vzhledem k inflaci a k očekáváním nebudou potřebovat. Roman Dobiáš uvádí, že je již patrné, že lidé nakupují mnohem více levnější produkty či produkty v akcích, ale na druhé straně také produkty luxusní. Affiliate publisheři situaci vnímají a pro ně je velké riziko projekty, u kterých není jistota návratnosti, podpořit.

Affiliate marketing v současné ekonomické nejistotě

Lidé čím dál více vyhledávají nákupy na cashbacku, i když tam dostanou zpět někdy jen opravdu malou částku, tak si to zde prostě objednají. Mnohem více vyhledávají kupony, zda nedostanou nějakou slevu, zdarma akci, dárek. A tenhle nárůst je naprosto zásadní, říká ve Videobizu Roman Dobiáš a dodává: E-shop, který si nemůže dovolit jít cestou agresivních slev a bude spoléhat jen na obsahové affiliate publishery, s nimi musí aktivně spolupracovat, jinak bude jeho výkon z affiliate klesat. 

Roman Dobiáš v dalším dílu Videobizu právě na pozadí současné a očekávané ekonomické situace připomněl principy affiliate marketingu, jakou roli v rámci online marketingového mixu hraje a jak ho právě v této situaci využít. Prozradil také, jak to udělat, aby byla affilliate kampaň dlouhodobě úspěšná a efektivní. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Poslechněte si další díl Videobizu serveru Podnikatel.cz s Romanem Dobiášem, country managerem společnosti Dognet pro Českou republiku.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).