Albert „šulil“ zákazníky, u některých sýrů účtoval jinou cenu, než byla v regálu

3. 11. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Česká obchodní inspekce se v říjnu zaměřila na 9 pražských hypermarketů Albert. Ve 4 z nich objevila rozpor v informacích o ceně prodávaných výrobků.

Nesoulad v cenách byl v oblasti nabídky a prodeje pomazánek, salátů a jiného dopředu baleného a váženého zboží u pultového prodeje. Albertu hrozí za porušení zákona pokuta až do výše 5 milionů korun.

Albert účtoval jinou cenu, než uváděl v regálu

Česká obchodní inspekce Středočeského kraje a Hlavního města Prahy provedla na začátku října na základě podnětu spotřebitele, který upozornil na nesprávné účtování nabízeného a prodávaného zboží v jednom z hypermarketů Albert, mimořádnou kontrolní akci. Inspekce se zaměřila na 9 pražských hypermarketů Albert, přičemž ve 4 z nich skutečně zjistila porušení zákona v oblasti nabídky a prodeje dopředu baleného a váženého zboží u pultového prodeje. Ve 4 případech byl shledán rozpor v informacích o ceně prodávaných výrobků. Některé sýry nabízené v pultovém prodeji měly jiné ceny na etiketě přilepené na obalu produktu, než jaké byly avizované v regálu, doplnil Jiří Fröhlich, mluvčí ČOI.

Zatímco v regálu byla například anoncovaná cena eidamu 149 Kč za 1 kg, u pokladny pak Albert účtoval 165 Kč za kg. Inspektoři nedostatky kvalifikovali jako porušení povinností prodávajícího informovat spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci v souladu s cenovými předpisy. Za zjištěné nedostatky hrozí společnosti Ahold Czech Republic, a.s., která je vlastníkem hypermarketů Albert, pokuta ve výši až 5 milionů Kč, uzavřel Fröhlich.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).