Když už hulíte, tak u toho nechlastejte! Tohle je absolutně k ničemu, protože "persony" Vám lezou zcela nesmyslné... Osobně nevím kolik holek s titulem Mgr. se rozhodne, ZROVNA V PRAZE, že bude utírat stoly a nosit kafe na 15 tisíc a to docela dlouho po ukončení studia.
Mnohem lepší je pracovat s reálnými zákazníky, ptát se jich, ale hlavně je pozorovat, pozorovat, pozorovat. Protože už samotnou otázkou měníme odpověď, na což marketéři taky zapomínají. Zkuste například zastavovat páry a ptát se každého z nich: "Byl jste někdy partnerovi/partnerce nevěrný?" Dozvíte se, že 99,99% lidí nevěrných nikdy nebylo.
Když ale jenom POZORUJETE a dotyčný to neví, chová se zcela přirozeně a dá se na tom stavět. Navíc většina lidí si něco jiného kupuje než co říká, že se jim líbí. Dělá něco jiného než co říká, že dělá atd.
Osobně mi "Petra Malá" přijde stejně "reálná" jako když z agentur lezou skvosty, že jejich typická zákaznice je žena, který má 31,28 let, je z 0,23% vdaná, má 0,78 dítěte a je z 82% zaměstnaná.
Úplně nejlepší je vypnout excel, powerpoint a zapojit kouli na krku!! Myslíte, že Baťa nebo Ford trávili čas vymýšlením person?! :-D