Alza čachrovala s cenami při Black Friday, Maďaři jí za to dali tučnou pokutu

14. 7. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Alza, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Maďarský antimonopolní úřad udělil Alze pokutu přesahující 67 milionů korun za to, že čachrovala s cenami při reklamních kampaních Black Friday.

Při akcích Alza slibovala slevy až 80 %, takto zlevněného zboží byl však jen zlomek a šlo o jiné produkty, než které zobrazovala v reklamních materiálech.

Alza dostala pokutu 67 milionů korun

Maďarský antimonopolní úřad uložil tamní Alze a její české mateřské společnosti pokutu ve výši 67 milionů korun (892 milionů forintů) za používání nekalých obchodních praktik během propagačních akcí Black Friday. Obchod při akcích uváděl slevy “až 80 %”, čtyř pětinová sleva se však týkala jen zlomku produktů (jen 10–20 produktů z celkové nabídky s více než 80 000 položkami). V reklamních materiálech navíc zobrazovala zboží, na které se vztahovala mnohem nižší sleva.

Jak upozornil web Lupa.cz, v kampaních se nalézala především elektronika, a to jak populární černá (počítače, telefony, fotoaparáty), tak bílá (domácí spotřebiče). Skutečně velké slevy se ale přitom týkaly pouze několika kusů oblečení, hraček (např. fotbalový míč), hodinek a pouzder na telefony.

Alza sice od antimonopolního úřadu nejprve dostala pokutu 862 milionů HUF, ta se ale nakonec navýšila o dalších 30 milionů, a to kvůli neposkytnutí dostatečné součinnosti při vyšetřování.

Čtěte také: E-shopy opět kouzlí u Black Friday s čísly. Jeden z nich přiznal, jak slevy dělá

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).