Internetový obchod Alza.cz, který je lídrem na českém a slovenském trhu, zveřejnil své ekonomické výsledky za rok 2011. Celkový obrat e-shopu dosáhl v loňském roce 6,8 miliardy korun, což znamená oproti roku 2010 nárůst o více jak miliardu. Alza.cz připomíná, že se přitom obešla bez cizích zdrojů a akvizic.
Při pohledu na historii ročního obratu společnosti je zřejmé, že firma roste od roku 2002 kontinuálně.
Podle obchodního ředitele společnosti Alza.cz Martina Drdúla se do výsledků promítla vnitrofiremní podpora inovací. Tento skvělý výsledek je důkazem, že se nám vyplatily investice do inovací, jakými byly spuštění automatizovaného logistického centra, nových webových stránek Alza.cz a rozšiřování pobočkové sítě po celé ČR a SR,
komentuje loňské výsledky Martin Drdúl. A dodává: I pro rok 2012 máme připravenu řadu novinek a zlepšení.
Růst podpořily notebooky
Za výsledky podle společnosti tak stojí i zvýšená dostupnost zboží, spuštění dalších specializovaných e-shopů a v neposlední řadě také modernizace showroomů.Čtěte více: Alza.cz spouští multi-store shopping
Výsledky firmy ovlivnil i mezi spotřebiteli zvýšený zájem o nákup notebooků či televizí s novými technologiemi. Alza.cz zaznamenala také nárůst poptávky po chytrých telefonech a tabletech. Dobře se také uchytil v rámci Alza.cz nově otevřený segment bílé techniky.
Daří se i konkurentům Alza.cz. Jak vyplynulo z předběžných informací společnosti Netretail Holding, která provozuje nákupní galerii Mall.cz, její e-shop utrží za poslední fiskální rok v přepočtu 4 miliardy korun. Letos se skupina vrátí po dvou letech k zisku,
informoval o tom s odkazem na vedení společnosti deník Hospodářské noviny.