Předběžné finanční výsledky e-shopu Alza.cz hovoří jasně. Rok 2017 byl, co se týká obratu, opět rekordní.
Alza protočila obrat ve výši téměř 21 miliard korun bez DPH, přitom ještě v roce 2009 to byly “pouhé” 4 miliardy korun. Meziročně si e-shop polepšil o necelých 21 procent.
Denní obrat v rámci předvánoční akce Black Friday poprvé v historii firmy překročil 200 milionů korun. I ostatní čísla rostla. Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionu unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30 % z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení,
uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.
Díky vysokým tržbám si Alza může dovolit investice do nových technologií i do svých zaměstnanců. Nedávno otevřela v Praze na Flóře prodejnu nové budoucnosti, ve které není žádný prodavač, ale jen Alzaboxy.
Prodejna zabírá plochu 60 m2 a skládá se ze dvou místností. Jak píše Lupa.cz, v první jsou dva počítače, na kterých si lidé mohou zboží vybrat a koupit.
Investice proudí i do samotných zaměstnanců. Těm e-shop nabízí privátní solnou jeskyni nebo horolezeckou stěnu. Centrála společnosti Alza.cz sídlí v budově s názvem Hall Park na Praze 7. Prostory se rozléhají na ploše velké 4000 m2. Kromě netradičních a komfortních zón si mohou zaměstnanci Alza.cz dopřát i občerstvení. Denně se v interní kavárně uvaří 200 káv.