Společnost AmRest otevřela včera v obchodním centru Metrolopole Zličín první českou pobočku řetězce Burger King. Ten se snaží konkurovat v Česku svému soupeři McDonlad’s hlavně gramáží. Ceny jsou prakticky totožné. Zástupci AmRest potvrdili, že další fastfoody pod značkou Burger King budou otevřeny i v jiných velkých městech. Než na množství otevřených poboček budou však zástupci společnosti hledět na kvalitu.
AmRest provozuje Burger King formou franchisingu, jejíž licenci získal v polovině října. Není proto vyloučeno, že Burger King bude v budoucnu otevřen i jiným provozovatelem. Jak píše ČTK, Burger King startoval se svou restaurací rychlého občerstvení již v roce 1954 v americkém Miami. Evropa přivítala první pobočku ve Španělku, a to již v roce 1975. I když její konkurent McDonald's je o rok mladší, vlastní po celém světě skoro třikrát tolik restaurací, připomíná ČTK. Čtěte více: Nezačínejte od nuly, zkuste franchising
Agentura zároveň provedla průzkum, jak si stojí ceny a gramáž jídla u obou konkurentů. Například klasický hamburger lze u obou značek zakoupit za 20 Kč, Burger King však nabízí o 10 gramů více. Mnohem větší gramážový rozdíl je však u produktů Whopper, kterým se Burger King proslavil, a Big Mac od McDonald's. Rozdíl je až 80 gramů, který jasně staví do role favorita Whopper. Za větší porci jídla si však strávníci připlatí o pouhé čtyři koruny více než za Big Mac.