Ani po 30 dnech ošetřovné nedorazilo? Vyplňte tento formulář, ČSSZ to prověří

19. 5. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Pokud jste kompletně vyplnili a předali podklady pro ošetřovné zaměstnavateli a peníze po 30 dnech nepřišly, nechte to prověřit. Využijte speciální formulář.

Česká správa sociálního zabezpečení nabízí online kontaktní formulář, díky kterému může žadatel požádat o prověření stavu zpracování dané dávky a získat o situaci konkrétní informaci.

Formulář byl zaveden z důvodu častých dotazů ze strany žadatelů, kteří ještě ošetřovné, případně nemocenské nebo peněžitou pomoci v mateřství nedostali ani po 30denní lhůtě. 

Čtěte také: Nárok na ošetřovné zůstane i rodiči, který nepošle dítě do školy či školky

Statisíce rodičů čerpají ošetřovné či jinou nemocenskou dávku. Někteří rodiče se na nás obracejí s prosbami o zjištění, proč jim nebyla vyplacena dávka, ačkoliv příslušné podklady odevzdali svému zaměstnavateli před více než 30 dny, vysvětluje Česká správa sociálního zabezpečení. 

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví
PhDr. Dagmar Kučerová
mzdový poradce

Pro jednoduší možnost získání potřebných informací zavedla Česká správa sociálního zabezpečení pro klienty, kteří už na vyplacení dávky čekají delší dobu, jednoduchý online kontaktní formulář, jenž je k dispozici na webových stránkách ČSSZ v části „Služby pro vás“. 

Prostřednictvím formuláře klient kontaktuje přímo příslušné pracoviště ČSSZ, jehož pracovník ho bude zpravidla v průběhu následujících dvou pracovních dnů kontaktovat a vysvětlí mu, v jaké fázi je zpracování dávky, kde a u kterého subjektu případně nastala chyba a co je potřeba udělat, resp. co příslušná okresní správa sociálního zabezpečení aktuálně dělá pro to, aby dávka mohla být co nejrychleji vyplacena (např. urguje u zaměstnavatele podklady potřebné pro výpočet dávky, potřebuje vyjasnit údaje uvedené na tzv. výkazu péče atp.).

Čtěte také: Pro vyplacení ošetřovného kvůli uzavření škol stačí už jen jeden formulář

skoleni_8_1

Rodiče a další pojištěnci si mohou stav zpracování dávky průběžně ověřit prostřednictvím příslušných služeb ePortálu ČSSZ, kam se jednoduše přihlásí s využitím přihlašovacích údajů do své datové schránky, pokud ji mají zřízenou, nebo mohou využít prostředky národní identitní autority, tj. buď eOP, nebo velmi snadno dostupné jméno, heslo a SMS, které lze zdarma vyřídit zde.

Peníze nedorazily kvůli chybám v žádostech

Z žádostí o ošetřovné za měsíc březen, které jsou rodiči prostřednictvím zaměstnavatelů podávány ČSSZ průběžně od uzavření škol, je již (z žádostí doručených do konce dubna) vyplaceno více než 98 %. Zbývající žádosti nemohly být příslušnými OSSZ zatím vyplaceny, jelikož obsahují chyby či chybí podklady nutné ke správnému zpracování dávky. Tyto okolnosti pak vedou k došetřování ze strany OSSZ a následnému prodloužení výplaty příslušné dávky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).