Ovlivní výsledky komunálních voleb podnikání? Zeptali jsme se podnikatelů

17. 10. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: isifa/MAFRA/Michal Klíma
Ilustrační obrázek.
Zástupcům podnikatelů i samotným podnikatelům jsme položili anketní otázku, zda podle nich ovlivní výsledky komunálních voleb podnikatelské prostředí v Česku.

Od komunálních voleb uběhl teprve necelý týden a v řadě měst tak ještě není zřejmé, jaké koalice jim budou vládnout. Přesto se dá z volebních výsledků odvodit, kdo bude s největší pravděpodobností jednotlivým obcím vládnout. Zeptali jsme se proto podnikatelů, jak se podle nich promítnou výsledky voleb do fungování firem.

Čtěte více: Jsou to zloději, ale potřebujeme je, hodnotí komunální politiku podnikatelé

Anketa: Budou mít výsledky právě proběhlých voleb vliv na podnikatelské prostředí?

Jan Zikeš, vedoucí tajemník Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR

Obecně v současné společnosti by volby a jejich výsledky neměly ovlivňovat podnikatelské prostředí. Samozřejmě výrazné vítězství levice či pravice se může časem promítnout do podnikání, např. změnou daňových zákonů. U komunálních voleb to je podobné, nicméně realita může být barevnější díky třeba osobním vazbám. Rád bych zdůraznil, že pro podnikatelské prostředí je důležitější stabilní prostředí, kde se nemění zákony a předpisy. Daleko více mu vadí neustálé změny.

Jan Česal, výkonný ředitel Asociace textilního-oděvního-kožedělného průmyslu

Ilustrační obrázek.
Autor: isifa/MAFRA/Michal Klíma

Jak ovlivní výsledky voleb podnikání v Česku?

Za textilní průmysl mohu předpokládat, že bezprostřední dopad asi nebude žádný nebo jen minimální. Politika měst a obcí má určitou setrvačnost. Ve volbách uspělo poměrně velké množství nových subjektů, které se budou nejdříve muset v problematice správy obcí nějak zorientovat, což také nějakou dobu trvá. Navíc, každá obec  je určitým způsobem specifická, přičemž hospodaří s omezeným rozpočtem, který je nějakým způsobem „nalajnován“. V celku tedy přes velké předvolební sliby neočekávám výraznější změny.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Vít Jásek, výkonný ředitel Unie zaměstnavatelských svazů

Nemyslím, že právě proběhlé volby se nějak zásadně promítnou do života firem. Strany současné parlamentní koalice byly volbami spíše posíleny, takže nelze předpokládat, že budou iniciovány nějaké výraznější změny.

Petr Kováčik, ředitel vyhledávače Skrz.cz

Volby do obecních zastupitelstev se většinou internetových projektů bez lokálních závislostí jako např. Skrz.cz naštěstí moc netýkají. Zasáhl nás jen pokles návštěvnosti a tržeb oproti běžnému pátku až neděli, protože se lidé zpravidla rozjedou po republice do svých trvalých bydlišť, kde ale víkendy už tráví více bez internetu. Takto je to při všech volbách – nejcitelnější dopad je při volbách do poslanecké sněmovny.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).