Podobné tabulky dávno existují a používají se - při výpočtu nákladů na stavbu. Tak nevím, proč by nemohly existovat i třeba v autodopravě. Stavební firmy, architekti a projektanti běžně vypracovávají položkové rozpočty staveb podle každoročně aktualizovaných tabulek obsahujících množstevní ceny jednotlivých materiálů i orientační ceny za realizaci obecně 1 m3 různých typů staveb.
Ostatně - dumpingové ceny jsou mnohem větší riziko pro volný trh než kalkulační tabulky minimálních cen. A dumpingové ceny má antimonopolní úřad rovněž možnost postihovat.
Vám, že to nespadá pod "antimonopolní úřad", ale současná praxe naopak vede k tomu, že seženete firmu, která "vezme kšeft" i za zákonem nerealizovatelných podmínek, např. jízdní doba i bez povinných přestávek kratší než za kolik lze trasu absolvovat maximální povolenou rychlostí. ("Buď to vyjde nebo mě holt chytnou...") Firmy podhodnocují své náklady, jen aby "urvaly kšeft" a dostávají se do problémů: když npodhodnotí náklady, nedostanou zakázky a brzy zkrachují, když podhodnotí náklady, na každé zakázce prodělají a brzy zkrachují...