Apple představil inovované produkty a software zdarma. Microsoftu zatápí

23. 10. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Společnost Apple na včerejší Keynote představila upgrade svých dosavadních produktů a překvapila oznámením, kdy svůj operační systém nabízí zdarma.

Šok z nového produktu se opět nekonal. Apple představil to, co se na odborných serverech již dávno předtím šuškalo. Inovované produkty a uvolnění nového operačního systému. Pouze v tomto případě můžeme hovořit o milém překvapení. Apple se rozhodl vypustit do světa svůj OS X ještě v den představení produktových novinek a co víc, uživatelé Macu za svůj operační systém nezaplatí ani korunu.

Operační systém pro Mac? Zdarma!

Nový operační systém od Applu, s přesným názvem OS X 10.9 Mavericks, je uživatelům od včerejšího dne k dispozici zdarma. Vývojáři zamakali především na “střevech” samotného systému. Ten by měl lépe využít grafickou kartu i operační paměť. Mavericks je neuvěřitelný systém, který přináší významné nové aplikace a funkce, a zároveň zvýší výkon a životnost baterie vašeho počítače Mac, řekl Craig Federighi, senior viceprezident pro software. Mavericks se zaměřil na aplikace, které uživatel aktuálně nepoužívá. Mac automaticky upozadí jejich náročnost na paměť počítače. Jeho výkon se tak soustředí pouze na tu aplikaci, kterou uživatel právě používá. Tím se výkon celého operačního systému mnohonásobně zrychlí.


Autor: Apple Inc.

Nový operační systém především zrychlí chod počítače.

V Mavericks Apple zároveň představil nové notifikační centrum, kdy lze na příchozí zprávy odpovědět jedním kliknutím, a dále inteligentní třídění všech dokumentů a souborů prostřednictvím barevně členěných nálepek. Craig Federighi neopomněl zdůraznit, že například za nový operační systém od Microsoftu (Windows 8.1), který byl vydán teprve před pár dny, musejí uživatelé stále platit, zatímco nový operační systém od Applu je k dispozici zdarma v případě, že ho uživatel používá na produktech Applu.

Přepracovány i související jablečné aplikace

Kromě samotného operačního systému přepracoval Apple i své vlajkové aplikace pro Mac i pro iOS zařízení. Uvedl nový kancelářský balík iWork, který obsahuje aplikace Pages, Numbers a Keynote, obdoba produktů Word, Excel a Powerpoint. Zároveň inovoval cloudový systém všech svých kancelářských aplikací, který je nyní dostupný pro týmovou spolupráci online. Uživatelé tak mohou na jednom dokumentu pracovat synchronně online, aniž by museli být ve fyzické blízkosti. Tuto funkci přitom už dávno používá Google v rámci svého cloudového kancelářského balíku Docs, dostupný před drive.google.com, a je v tomto ohledu mnohem lépe propracovanější.

Nového vzhledu se dočkal i balík iLife, především pak aplikace iPhote, iMovie a GarageBand. Přepracování se týká především v jednoduchosti používání a přehlednosti. Hudební aplikace GarageBand, kterou se ostatně snaží Apple při posledních Keynotes hodně tlačit, má navíc novinku v podobě inteligentního bubeníka, který doplní vlastní nahrávku přesně v rytmu písně a dle vybraného žánru.

Je tu nový iPad Air

Nebyl by to však říjnový Keynote, aby se jablečná společnost nezabývala také svými produkty. Fanoušci této značky se ale žádného překvapení opět nedočkali. Dosavadní produkty byly pouze inovovány. Největší změna je registrována především u iPadu. Ten dostal nový název iPad Air, a to z toho důvodu, že je tenčí a lehčí než všechny předchozí verze. Že je mnohonásobně rychlejší, není ani nutné zdůrazňovat. Jeho menší brat v podobě iPad Mini získal Retina display, takže všechny obrázky i písma budou nyní i na tomto menším provedení tabletu ostřejší. Nové iPady budou k dostání i v českém Apple Store, a to od 1. listopadu. Ceny již byly zveřejněny.

Kromě iPadů byly představeny i nové modely MacBook Pro a odhaleny detaily k novému Mac Pro, který je využíván především v oblasti filmového, hudebního a fotografického průmyslu.

Úspěchy v prodeji jsou, zájem uživatelů o barevné telefony ale klesá

Začátek samotné velké konference byl však věnován aktuálním číslům. Šéf celého Applu Tim Cook se pochlubil především skvělými recenzemi na nové modely iPhonů, opomněl však přiznat, že Apple v tichosti snížil produkci barevného a plastového telefonu 5C, protože zájem o něj není až tak velký. Není se čemu divit, protože cenový rozdil mezi 5C a 5S je prakticky minimální a uživatel raději sáhne po nadupanějším modelu 5S, který obsahuje čtečku otisku prstů. I přesto se za první víkend prodeje nových iPhonů prodalo celkem 9 milionů kusů přístrojů, což je největší úspěch v historii společnosti.

Čtěte také: Velká událost se nekonala. Apple novými smartphony zklamal, jsou drahé

Za jedinou pozitivní zprávu lze tedy považovat dostupnost hlavního operačního systému i souvisejících jablečných aplikací zdarma a zlevnění některých produktů. Produktová revoluce se však opět nekonala. Tim Cook bude muset na svůj tým zatlačit a brzy představit něco nového, na což ostatně fanoušci této značky již od jeho dosazení do ředitelského křesla marně čekají.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).