Aquaparkům výrazně rostou náklady na energie. Jak to ovlivnilo vstupné?

25. 7. 2022
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Obzvlášť v těchto horkých dnech je lákavým osvěžením vyrazit někam k vodě. Podívali jsme se, jak se daří a jaké mají ceny aquaparky a krytá koupaliště.

Aquaparků je v České republice několik desítek a jejich výhodou je, že si v nich užijí zábavu jak dospělí, tak především děti. Pro ně jsou určeny tobogany, skluzavky a další atrakce. Navíc se jedná o zastřešené sportoviště, takže na návštěvu nemá vliv počasí.

Co se dozvíte v článku
  1. Pro aquaparky jsou výzvou ceny energií
  2. Co mají aquaparky nového?
  3. Návštěvnost se vrací do starých kolejí
  4. Úpravám cen se nevyhnou ani koupaliště
  5. Přehled cen v aquaparcích

Pro aquaparky jsou výzvou ceny energií

Jan Širc, ředitel Správy městských sportovišť Kolín provozující Vodní svět Kolín, uvedl, že kvůli rapidnímu zdražení cen energií se musí potýkat s téměř čtyřnásobným nárůstem nákladů na energie. S úhradou těchto nákladů žádáme o pomoc vlastníka naší společnosti – Město Kolín, upřesnil. Aqualandu Moravia se daří dobře, ale také jsou pro ně v současné době největší výzvou ceny energií. Jsme aquapark s celoročním provozem a udržujeme stálou teplotu vody, kterou dohříváme i během letních měsíců. Ceny energií jsou tedy pro nás momentálně nejpalčivějším problémem, potvrdil serveru Podnikatel.cz marketingový ředitel Tomáš Svoboda.

Na tom, že je nejvíce ovlivnilo zvýšení cen za energie, se shodují také provozovatelé koupališť, o kterých jsme psali v tomto článku. Elektřinu používáme prakticky ve všech oblastech provozu. Jako je ohřev vody tepelnými čerpadly, provoz atrakcí, technologie koupaliště, ohřev pitné vody, osvětlení atd. Ostatní dodávky a služby zdražují v rámci jednotek až nižších desítek procent, vysvětloval Jan Malota, manažer komunikace s veřejností z Městyse Pozlovice za koupaliště Duha v Pozlovicích.

Co mají aquaparky nového?

Ve Slaném na začátku června po osmi měsíční rekonstrukci otevřeli plaveckou halu. Provedli zde plno změn, jako je například zateplení střechy nebo výměna skel. Místostarosta Radek Vondráček pro Kladenské listy uvedl, že návštěvníkům udělá určitě radost nové schodiště k tobogánu, které už bylo hodně zkorodované. Významným prvkem, který také lidé ocení, je kompletně zrekonstruovaný podhled nad bazénem, doplnil. 

V Aqualandu Moravia v dalších dnech otevřou Nafouknutý svět hned s deseti atrakcemi pro děti i dospělé a také zprovozní úplně nový systém photopointů na tobogánech, a to včetně možnosti natočení krátkého videa z atrakce. Jak informoval server MediaGuru, v Aquapalace Praha je hlavním tématem letošní sezony Mexiko a pro své návštěvníky si připravili celou řadu tematických akcí.

Podle generální manažerky Vladany Horákové je důvodem, proč se rozhodli pro Mexiko, jeho živá a barevná kultura, která vnese létu dynamiku. V minulých letech jsme vybudovali pro naše nejmenší zákazníky nafukovací trampolíny, mlhoviště a letos to jsou dva stoly na ping pong. Všechny zmiňované atrakce jsou v ceně vstupného, přidává Jan Širc.


Vyrazte s dětmi za zábavou i poznáním. Víme, co mají parky a centra nového
Přečtěte si také:

Vyrazte s dětmi za zábavou i poznáním. Víme, co mají parky a centra nového

Návštěvnost se vrací do starých kolejí

Loni jsme psali o tom, že byla návštěvnost aquaparků a krytých bazénů i přes rozvolnění poměrně nízká. Luděk Černý, provozní Aquaparku Děčín, uvedl, že návštěvníci se rozhodně nehrnuli, ale ani jich nechodilo málo. Podobně i v Berouně návštěvnost nedosahovala počtů obvyklých před pandemií a v Kladně návštěvnost na koupalištích klesla odhadem o 35 %.

Naopak v Aqualandu Moravia byla loňská sezóna rekordní a letos by ji mohli atakovat. Podle Tomáše Svobody totiž letní sezóna začala velmi dobře a letos plánují navíc spoustu dalších eventů se zajímavými interprety z hudebního světa. V Kolíně se zase návštěvnost vrátila na úroveň před pandemií a jsou s ní spokojeni.

Úpravám cen se nevyhnou ani koupaliště

V souvislosti s nárůstem energií jsme byli nucení zdražit vstupné od 1. 1. 2022 cca o 15%. Do konce roku zdražovat neplánujeme. Největší nákladovou položkou jsou mzdové náklady a nyní je rychle dorovnávají ceny energií, popisuje Jan Širc.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

V Aqualandu Moravia pak ceny vstupného upravovali na začátku roku. Pro letní sezonu tedy ceny zůstávají stejné a navíc je možné na jejich e-shopu zakoupit i cenově zvýhodněné vstupenky. Do zimních měsíců, které jsou významně energeticky náročnější, počítají s projekty, které jim pomohou energii šetřit, aniž by se to dotklo návštěvnického komfortu. Tedy plánujeme provoz všech atrakcí zachovat tak, jak jsou naši návštěvníci zvyklí. Konkrétně se jedná o fotovoltaiku či šetrnější systém hospodaření s vodou, upřesňuje v závěru Tomáš Svoboda.

Přehled cen v aquaparcích

Aquapark Cena za celodenní vstup pro dospělého (všední dny/víkendy a svátky) Cena za celodenní vstup pro dítě do 15 let (všední dny/víkendy a svátky)
Aquacentrum Jičín 160 Kč 110 Kč
Aqualand Moravia 1,099 Kč 699 Kč (do 6 let zdarma)
Aquapalace Praha (vodní svět) 999 Kč 799 Kč
Aquapark Děčín 250/290 Kč 190/230 Kč
Aquapark Horažďovice 210 Kč 160 Kč
Aquapark Kladno 350 Kč 0 Kč (do 3 let), 235 Kč
Aquapark Klášterec nad Ohří 100 Kč 100 Kč
Aquapark Kohoutovice * 350/380 Kč 190/200 Kč (do 5 let zdarma)
Aquapark Olomouc 490 Kč 290 Kč (děti 4–6 let), 390 (děti 7–15 let)
Aquapark Uherské Hradiště (vnitřní zóny) 400/440 Kč 340/370 Kč
Centrum Babylon 490 Kč 20 Kč (dítě do 100 cm), 390 Kč (dítě do 140 cm), 490 Kč (nad 140 cm)
Delfín Uherský Brod (vnitřní areál) 375/415 Kč 335/375 Kč
Městské lázně Hradec Králové 235 Kč 155 Kč
Šutka Aquacentrum (zóna B) 420 Kč 240 Kč
Vodní ráj Jihlava 160 Kč 100 Kč (do 140 cm), 160 Kč (nad 140 cm)
Vodní svět Kolín 500/550 Kč 320/350 Kč
Wellnes Kuřim 390 Kč 265 Kč (do 3 let zdarma)

* Možná sleva ve výši 20 % – při použití čipových hodinek a jejich dobití částkou 1000 Kč a vyšší.

Nové články do mailu

Odesíláme každý den nebo každý týden. Odebírejte i zcela nový newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).