Když půjdu za jakýmkoliv specialistou zaplatím za jeho rady určitou částku. Paní prostě rozjela vedlejší podnikání, kterým je poradenství. A nemyslím si, že by si tím odehnala zákazníky. Naopak může získat nové tím, že poskytuje služby poradce a zároveň zboží prodává na jednom místě. Narozdíl od zaběhlého modelu poradce + supermarket (e-shop).
Ted aby se to jen nezvrhlo v to, ze kdyz si pujdu koupit chleba, neobejde se to uz nikde bez "poradce" :-) Sam pan Klaus nekdy v devadesatych letech napsal, ze jednou z nejvetsich vyhod volneho trhu pro zakazniky bude, ze uz nebudou muset nakupovat zbozi jen pres (drahe) prodejce, ale i primo od vyrobcu. Dnes to vypada, jako by se snad zmylil.
Myslím si, że to není v pořádku. Prodejce musí úmět zákazníka nalakat do prodejny (reklamou) a pak mu zboží/službu prodat. Pokud to prodává za vyšší cenu než obvykle, tak musí přesvědčit zákazníka, že mu nabízí nějakou přidanou hodnotu. Pokud jí nemá, nebo neumí ji předvést ať se nezlobí že zákazníci mu odcházejí. Mám prodejnu, investují čas do budoucích nakupu poskytováním rozsáhlých informací návštěvníkům a část z nich se pak vrací, ke to o osobnímm kontaktu a komunikací. A mám i eshop, kde jsou ceny o 5-10% nižší :)
Dovolím si tvrdit, že tím odežene velkou většinu nových zákazníků... Ano, ti kdo jí znají to spíš ocení, ale to je přechodný klad, ale dlouhodobě udržitelný model to není. Navíc je to celé asi právně trochu na vodě, jak tu kdosi zmínil, chci vidět, jak by řešila člověka, který prostě platit nechce. A velmi "zábavná" situace by nastala ve chvíli, kdyby chtěla 5AUD po někom, kdo položil konkrétní požadavek "chci to a to" a ona to neměla skladem...
I když je ale na místě otázka, zda to celé není spíš míněno jako reklamní akce, kdy očekává (zjevně právem), že se o tom bude psát a do obchodu ji jako zákazníci dorazí "zvědavci" :-)
od některých praktik u nás. Vlezeš do lékárny a platíš 30 Kč jenom tak za nic. Navštívíš lékaře a ještě dřív, než tě pozve do ordinace, platíš 30 Kč. A zdá se, že je jim to málo. Přitom to je nezdaněný, nekontrolovatelný příjem- přilepšení a že se na něho páni zdravotníci třesou!
Lidé by si měli uvědomit, že dnes jsou cennější služby, než zboží samotné a i když se dá občas něco na netu sehnat levněji, raději nakoupím v obchůdku, kde jsou na mě milí a ochotní poradit mi. Na druhou stranu mám pár internetových obchodů (opravdu asi tři), kde pravidelně nakupuji své oblíbené zboží (drogerie, kosmetika). Je to na dlouhou diskuzi, protože každé má své pro a proti, ale i já bych si účtovala poplatek jako Australanka.
Otázka je, jak dalece by u nás takovéto podnikání bylo legální. Když zákazník odmítne při odchodu zaplatit, tak udělá co? Bude ho tam zadržovat, zavolá policii?
Dokáži si představit opačný způsob - něco jako "povinnou konzumaci". Tedy při vstupu koupě vstupenky s tím, že její hodnota bude odečtena od ceny nákupu a z prodejny udělat "prodejní výstavu".
No co, je to jeji business, když si myslí, že jí to vyjde a lidi za to budou ochotni platit proč ne. Mě by takový obchod vadil už z principu - před vstupem do obchodu nevím, zda tam vůbec budou mít to, co tam chci koupit. Možná si ale těch 5 dolarů účtuje až v momentě kdy se na ní zákazník obrátí s dotazem - pak ho může předem upozornit, že mu poradí, ale pokud si pak dané zboží nekoupí, zaplatí 5 dolarů. A zákazník se rozhodne, jestli si nechá poradit, nebo ji pošle do háje.
Sice je obchodnice obeznámená s celiakií a zná její praktickou stránku narozdíl od slepic, kteří nás někdy obsluhují v obchodních řetězcích. Ovšem jako OSVČ musí řešit prodej a to tvrdě, být tou paní přihlásím se do kurzu pro obchodní zástupce nebo alespoň přečtu pár knížek o prodeji, upravím nabídku tak aby byla konkurenceschopná, nebo změním dodavatele tak abych se dostal na slušnou cenu. Zase je to jen vyjednávání!!
my občané a pracovníci si budem ůčtovat ,vládě,za ožebračování ,podvádění,šíkanování,zneužívání,dyskryminaci,zneužití vymáhání dat k ůředním ůkonům,na všech ůrovních státní správy,a po zaměstnavatelích za ponižování,neůctu k dlouholetých zaměstnanců,i ostatních zaměstnanců,dyskriminaci zaměstnanců,atd toto vše musí býti zpoplatněno a také za nastolování globálního otokářského rádu jak v pracovní oblasti tak v občanské a soudní,