Když půjdu za jakýmkoliv specialistou zaplatím za jeho rady určitou částku. Paní prostě rozjela vedlejší podnikání, kterým je poradenství. A nemyslím si, že by si tím odehnala zákazníky. Naopak může získat nové tím, že poskytuje služby poradce a zároveň zboží prodává na jednom místě. Narozdíl od zaběhlého modelu poradce + supermarket (e-shop).
Ted aby se to jen nezvrhlo v to, ze kdyz si pujdu koupit chleba, neobejde se to uz nikde bez "poradce" :-) Sam pan Klaus nekdy v devadesatych letech napsal, ze jednou z nejvetsich vyhod volneho trhu pro zakazniky bude, ze uz nebudou muset nakupovat zbozi jen pres (drahe) prodejce, ale i primo od vyrobcu. Dnes to vypada, jako by se snad zmylil.
Myslím si, że to není v pořádku. Prodejce musí úmět zákazníka nalakat do prodejny (reklamou) a pak mu zboží/službu prodat. Pokud to prodává za vyšší cenu než obvykle, tak musí přesvědčit zákazníka, že mu nabízí nějakou přidanou hodnotu. Pokud jí nemá, nebo neumí ji předvést ať se nezlobí že zákazníci mu odcházejí. Mám prodejnu, investují čas do budoucích nakupu poskytováním rozsáhlých informací návštěvníkům a část z nich se pak vrací, ke to o osobnímm kontaktu a komunikací. A mám i eshop, kde jsou ceny o 5-10% nižší :)
Dovolím si tvrdit, že tím odežene velkou většinu nových zákazníků... Ano, ti kdo jí znají to spíš ocení, ale to je přechodný klad, ale dlouhodobě udržitelný model to není. Navíc je to celé asi právně trochu na vodě, jak tu kdosi zmínil, chci vidět, jak by řešila člověka, který prostě platit nechce. A velmi "zábavná" situace by nastala ve chvíli, kdyby chtěla 5AUD po někom, kdo položil konkrétní požadavek "chci to a to" a ona to neměla skladem...
I když je ale na místě otázka, zda to celé není spíš míněno jako reklamní akce, kdy očekává (zjevně právem), že se o tom bude psát a do obchodu ji jako zákazníci dorazí "zvědavci" :-)