Autentizační údaje chybí statisícům podnikatelů, úřady rozšiřují úřední hodiny

10. 2. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Autentizační údaje si doposud nevyzvedlo skoro 200 tisíc podnikatelů, kterých se EET dotkne již za několik týdnů.

Finanční úřady proto od příštího pondělí rozšíří do konce února úřední hodiny. Vždy v pondělí až čtvrtek budou údaje vydávat od 8 do 17 hodin, v pátek pak od 8 do 15 hodin.

Finanční úřady budou mít rozšířené úřední hodiny

Již jen pár týdnů zbývá do spuštění druhé vlny EET. Ta se má dle odhadů dotknout až 250 tisíc podnikatelských subjektů z maloobchodu a velkoobchodu. Autentizační údaje, které jsou nutné k evidenci, však zatím vyzvedla jen čtvrtina z nich. Finanční správa proto vyzývá podnikatele, aby o autentizační údaje co nejrychleji požádali. Celý proces nastavení pokladního zařízení totiž zabere nějaký čas, zpravidla v řádu dní a podnikatelé by tak neměli nechávat vyzvednutí údajů na poslední chvíli.

Finanční správa navíc nabízí podnikatelům možnost vyzvednout si autentizační údaje na územních pracovištích FÚ v rozšířených úředních hodinách, a to v termínu od 13. do 28. února 2017, vždy pondělí až čtvrtek od 8 do 17 hodin, v pátek od 8 do 15 hodin.

Jak o údaje požádat

Možnosti, jak lze o autentizační údaje požádat, existují dvě. Buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky), nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.

Jiným způsobem požádat o údaje, například datovou schránkou nebo papírově, to není možné. Žádost o autentizační údaje podaná nepodporovaným způsobem je vadná a správce daně nebude moci autentizační údaje přidělit. Podatel, který podá žádost nepodporovaným způsobem, bude správcem daně vyzván k odstranění vady podání. Uvedenou vadu lze odstranit podáním nové žádosti o autentizační údaje, a to jedním z výše uvedených, zákonem stanovených způsobů, upozornila již dříve Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství.

K čemu slouží autentizační údaje

Přes autentizační údaje se podnikatelé následně přihlásí do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. V ní musí ještě před startem evidence vyplnit údaje o všech provozovnách, prostřednictvím kterých provádí činnosti, z nichž plynou evidované tržby. Poté, co podnikatel uvede údaje o provozovnách, může v dané aplikaci získat digitální certifikát.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).