Finanční úřady proto od příštího pondělí rozšíří do konce února úřední hodiny. Vždy v pondělí až čtvrtek budou údaje vydávat od 8 do 17 hodin, v pátek pak od 8 do 15 hodin.
Finanční úřady budou mít rozšířené úřední hodiny
Již jen pár týdnů zbývá do spuštění druhé vlny EET. Ta se má dle odhadů dotknout až 250 tisíc podnikatelských subjektů z maloobchodu a velkoobchodu. Autentizační údaje, které jsou nutné k evidenci, však zatím vyzvedla jen čtvrtina z nich. Finanční správa proto vyzývá podnikatele, aby o autentizační údaje co nejrychleji požádali. Celý proces nastavení pokladního zařízení totiž zabere nějaký čas, zpravidla v řádu dní a podnikatelé by tak neměli nechávat vyzvednutí údajů na poslední chvíli.
Finanční správa navíc nabízí podnikatelům možnost vyzvednout si autentizační údaje na územních pracovištích FÚ v rozšířených úředních hodinách, a to v termínu od 13. do 28. února 2017, vždy pondělí až čtvrtek od 8 do 17 hodin, v pátek od 8 do 15 hodin.
Jak o údaje požádat
Možnosti, jak lze o autentizační údaje požádat, existují dvě. Buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky), nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.
Jiným způsobem požádat o údaje, například datovou schránkou nebo papírově, to není možné. Žádost o autentizační údaje podaná nepodporovaným způsobem je vadná a správce daně nebude moci autentizační údaje přidělit. Podatel, který podá žádost nepodporovaným způsobem, bude správcem daně vyzván k odstranění vady podání. Uvedenou vadu lze odstranit podáním nové žádosti o autentizační údaje, a to jedním z výše uvedených, zákonem stanovených způsobů,
upozornila již dříve Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství.
K čemu slouží autentizační údaje
Přes autentizační údaje se podnikatelé následně přihlásí do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. V ní musí ještě před startem evidence vyplnit údaje o všech provozovnách, prostřednictvím kterých provádí činnosti, z nichž plynou evidované tržby. Poté, co podnikatel uvede údaje o provozovnách, může v dané aplikaci získat digitální certifikát.