Automobilové výrobce z Evropy, USA i Asie láká střední a východní Evropa

20. 12. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Podle průzkumu UniCredit Group roste význam střední a východní Evropy v automobilovém průmyslu. Všichni přední globální výrobci zde investují a umisťují sem své výrobní závody. Podíl střední a východní Evropy na evropské produkci osobních automobilů tak činí v součastnosti téměř 16 %, což je dvojnásobek oproti roku 2002.

Řada předních automobilek se potýká s řadou problémů, od poklesu poptávky na tradičnějších trzích, přes nadměrnou kapacitu, zostřující se konkurenci, rostoucí náklady na výzkum a vývoj, až po vysoké ceny ropy, což je nutí k rozsáhlým restrukturalizačním opatřením, k nimž patří i přesun výroby. Podle Debory Revoltellové, hlavní ekonomky skupiny UniCredit Group pro oblast střední a východní Evropy, tak patří státy střední a východní Evropy k hlavním cílovým zemím.

Momentálně je v čele výroby osobních vozů ČR, ale podle odhadů poroste výroba ještě rychleji na Slovensku. To totiž nedávno obdrželo obrovské zahraniční investice (PSA, Kia), které doplňují velmi důležité místní aktivity firmy Volkswagen. V roce 2006 bylo v ČR vyrobeno 850 tis. vozů, což je 30 % celkové produkce v regionu, v Polsku více než 600 tis. a v Turecku zhruba 550 tis. vozů.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).