Po plánovaném rozšíření výběru mýtného na zhruba deset tisíc kilometrů dálnic, rychlostních komunikací a silnic první, druhé i třetí třídy by mohl čistý roční výnos činit přibližně 15 miliard korun. V rozhovoru pro deník Právo to řekl děkan dopravní fakulty ČVUT Petr Moos. Předpokladem ale je, že mýtné budou platit všechny nákladní automobily nad 3,5 tuny.
Odhad bývalého ministra dopravy Milana Šimonovského, že roční výnos mýtného na 2100 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a dalších vybraných komunikací bude činit až 20 miliard korun, Moos označil za přehnaný. Současný odhad expertního týmu, který Moos vede, vychází z toho, že ekonomiku nelze zatížit vysokými mýtnými poplatky. Dopravci by pak museli zdražit přepravu zboží, stouply by maloobchodní ceny, a tedy i inflace, upozornil Moos.
Zdroj: ČTK, Právo