Anglosaský svátek Sv. Valentýn si v České republice nachází své místo. V letošním roce ho hodlá slavit každý sedmý z deseti. Ze svého rozpočtu na oslavy plánuje vydat na 1200 korun. Tržby prodejců by pak měly narůst až o třetinu.
Čtěte také: 3 rady, jak se vydat na cestu k větší kreativitě ve vlastním byznyse
Z průzkumu vyplývá, že důvěra v ekonomiku a silnější chuť veřejnosti k nakupování se promítla také do výdajů za dárky na Valentýna,
říká Tomáš Veselý, ředitel depozitních produktů Equa bank, která průzkum poskytla.
Čtěte také: Valentýn v Česku je předraženým trikem obchodníků. Lásku oslavujeme v květnu
Kdo na Sv. Valentýnu vydělá?
Restaurace, wellness centra a hlavně květinářství, právě tady se oslavy svátku zamilovaných projeví nejvíce. Za romantickou večeři se Češi chystají utratit bezmála 900 korun. Překvapivě na svátku zamilovaných vydělají i obchodníci, kteří se zaměřují na domácí mazlíčky. Těm se chystá koupit dárek každý čtvrtý Čech.
Zaujmout na Valentýna chce originalitu a vtip
Obchodní příležitost v podobě svátku zamilovaných ale využívají i ostatní obchodníci. O tom, jestli je jejich strategie úspěšná, většinou rozhoduje, jak moc dokáží zaujmout. Odborníci se shodují, že českému obchodníkovi většinu chybí schopnost pojmout propagaci s nadsázkou a originálně. Kolem Valentýna by mohlo být určitě víc vtipu nebo roztomilé nadsázky. Valentýnská komunikace českých firem, alespoň ta, kterou jsem měla možnost vidět, se bere zbytečně vážně, nebo nemá nápad,
komentuje pro server Podnikatel.cz marketingová specialistka Magdalena Čevelová.