Koukam, ze jsem tu myslenku dostatecne jednoduse nevysvetlil.
Je zcela irelevantni jestli je to vraceni nejakeho parametru na neco co bylo nebo ne, protoze jestli ze se jeden parametr komplexniho systemu vrati ale ostatni zustanou tak nastane jina situace oproti te puvodni. Tak se nenechme unaset sentimentem a porovnavejme to jako zmenu k aktualnimu stavu. Stejne tak jsou irelevantni jakakoliv tvrzeni nebo porovnavani plateb OSVC s platbou zamestnancu. To jsou dva ruzne instituty, ktere maji ruzne vlastnosti a porovnavani pouze jednoho parametru je sice oblibena demagogie ktera je vsak v tomto pripade nepodstatna a tak ta otazka polozena nebyla
Zrusenim dane z tzv. superhrube mzdy by se snizil odvod z dane z prijmu pro zamestnance. Coz je vyhodne pro zamestnance ale nevyhodne pro stat. Nicmene zvysenim dane z prijmu z 15% na 19% by to v tomto pripade tento efekt temer anulovalo.
Zvysenim dane z prijmu by se vsak zvysila pro fyzicke osoby obecne a to nejen pro zamestnance. Tj. prijmy OSVC, majitelu podilu ve spolecnosti, pronajimatelum nemovitosti apod by byly touto zmenou ovlivneny protoze misto soucasnych 15% by ze zakladu dane odvadeli 19% procent.
Tj. jedineho koho ta zmena zasahne by byli OSVC, majitele podilu ve spolecnosti apod.....