Již měsíc se snažím vydolovat z finanční správy odpovědi na otázky, týkající se EET. Na infolince se vždy jen dozvím, že na dotaz nemají odpověď, a proto mám využít kontaktního formuláře!
Kromě jiného, jsem se na infolince dozvěděl, že v okamžiku, kdy pokladna nesplňuje zákonné požadavky, jako třeba že nejsou na účtence všechny potřebné informace, tak je to moje chyba, protože stát ani dodavatel za to odpovědnost před finanční správou nenesou. Takže všichni, kdo mají tak propagované pokladny od O2, nesplňují zákon!
Další zajímavá informace je, že se informace o registrovaných tržbách nemusí nikam ukládat, protože to je povinností finanční správy. Takže, až přijde kontrola, a řekne vám, že nějakou účtenky v jejich systému nenašli, tak jim prostě musíte věřit!
Celé je to připravené narychlo a ani lidé z finanční správy neví, jak má vlastně systém fungovat. Finanční správy by nyní měla vydat stanovisko, ve kterém by celou evidenci měla odložit, dokud nezodpoví všechny dotazy ohledně nedodělané legislativy, týkající se EET. Je zajímavé, jak se toho vůbec nechytají média, která jinak dokáží vytvořit ohromné kauzy z ničeho. Asi zde není ten správný sponzor pro jejich nestrannost.