Banky nemíní rušit „nejabsurdnější” poplatek

4. 3. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Banky v Česku nechtějí rušit poplatek, který o víkendu získal titul nejabsurdnější. Letos vyhrál měsíční poplatek za vedení běžného účtu. Nespokojenost s ním vyslovilo téměř 45 procent z tří tisíc hlasujících klientů bank. Soutěž už třetím rokem pořádá server bankovnípoplat­ky.com.

Poplatek za vedení účtu vnímáme jako oprávněný, protože tato služba s sebou nese určité náklady. Klientům jsme vyšli vstříc již loni v květnu, kdy jsme zavedli speciální balíčky, v rámci nichž mají klienti mnoho služeb zdarma, řekl například mluvčí ČSOB Tomáš Kopecký. Jde o poplatek za službu, kterou si klient od banky kupuje. Vedení našeho postžirového účtu Klasik je sice zpoplatněno, proti tomu však nabízí řadu služeb zcela zdarma, doplňuje Denisa Salátková z Poštovní spořitelny. Podobně se vyjádřily i ostatní banky, které oslovil server Deník.cz

Podle Patrika Nachera, šéfredaktora serveru bankovnipoplat­ky.com, který anketu o poplatcích každoročně vyhlašuje, absurdita poplatků za vedení účtu vyniká zvlášť ve srovnání se zahraničím, kde se v mnoha případech za základní bankovní služby neplatí žádné poplatky.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).