Banky v Česku nechtějí rušit poplatek, který o víkendu získal titul nejabsurdnější. Letos vyhrál měsíční poplatek za vedení běžného účtu. Nespokojenost s ním vyslovilo téměř 45 procent z tří tisíc hlasujících klientů bank. Soutěž už třetím rokem pořádá server bankovnípoplatky.com.
Poplatek za vedení účtu vnímáme jako oprávněný, protože tato služba s sebou nese určité náklady. Klientům jsme vyšli vstříc již loni v květnu, kdy jsme zavedli speciální balíčky, v rámci nichž mají klienti mnoho služeb zdarma,
řekl například mluvčí ČSOB Tomáš Kopecký. Jde o poplatek za službu, kterou si klient od banky kupuje. Vedení našeho postžirového účtu Klasik je sice zpoplatněno, proti tomu však nabízí řadu služeb zcela zdarma,
doplňuje Denisa Salátková z Poštovní spořitelny. Podobně se vyjádřily i ostatní banky, které oslovil server Deník.cz
Podle Patrika Nachera, šéfredaktora serveru bankovnipoplatky.com, který anketu o poplatcích každoročně vyhlašuje, absurdita poplatků za vedení účtu vyniká zvlášť ve srovnání se zahraničím, kde se v mnoha případech za základní bankovní služby neplatí žádné poplatky.