Banky si účtují vysoké poplatky, obsluhu na pobočce mají mizernou. Tvrdí test

15. 5. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
Obsluha na pobočkách českých bank má mezery ve zjišťování potřeb svých klientů. Čtěte, které banky mají nejlepší a naopak nejhorší tzv. index obsluhy.

Vysoké poplatky neznamenají vždy kvalitní přístup ke klientům a zjišťování jejich skutečných potřeb. Celkem pět set krát navštívili pobočky vybraných bank pracovníci výzkumné agentury NMS Market Research, která provedla plošný výzkum českých bank týkající se způsobu a průběhu obsluhy svých klientů.

Čtěte také: Spořicí účty existují i pro podnikatele. Připravili jsme jejich přehled

Tuzemské banky se podle výsledků testu, který byl proveden formou mystery shopping, naučily dobře přivítat a rozloučit se s klientem. Nezajímají je však skutečné potřeby klientů a často ani nedokážou nabídnout správný produkt. Ve výsledku se pak klient může cítit být dobře obsloužen, ale odnese si z banky nesprávný produkt, upozorňuje Michal Osuský, ředitel výzkumné agentury NMS Market Research .

Mezi osmi měřenými bankami na českém trhu si nejlépe vedla Komerční banka. Ta získala nejvyšší hodnocení ve všech sledovaných parametrech výzkumu. Celkový index obsluhy na pobočkách Komerční banky byl hodnocen na 78 %. Na druhém místě s velkým odstupem skončila Raiffeisenbank se 66 %, těsně následována ČSOB se 65 %. Nejslabší obsluhy se dočkají klienti na pobočkách Fio banky. V testu propadla také Česká spořitelna: Za nejvyšší cenu nabízí dost nízkou kvalitu obsluhy klientů, varuje Michal Osuský.

Čtěte také: Bankovní poplatky dávají smysl, na rozdíl od anket (NÁZOR)

Při testu pracovní výzkumné agentury měřili, jak dobře budou obslouženi. Pěti hlavními sledovanými oblastmi byly: 

  1. způsob přivítání klienta, 
  2. zjištění jeho potřeb, 
  3. nabídka produktů, 
  4. ukončení jednání 
  5. a rozloučení.

Asi nejzajímavějším výsledkem našeho výzkumu je, že banky nabízejí různý poměr výkon/cena. Porovnáním poplatků za vedení účtu a servisu, který za to klient dostane, získáme úplně nový pohled na bankovní trh, uzavřel Osuský. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).