Banky vybraly nejabsurdnější bankovní poplatky

18. 1. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

V současné době probíhá již třetí ročník ankety„o nejab­surdnější bankovní poplatek“., kterou vyhlásil server www.bankovnipo­platky.com. Správci portálu navíc oslovili samotné banky a požádali je o vyjádření k anketě a o jejich volbu nejabsurdnějšího bankovního poplatku.

Osloveno bylo celkem deset bank a finančních ústavů, z kterých se kromě Komerční banky vyjádřily všichni. Nejčastěji se banky dle vyjádření svých mluvčí shodly na poplatky spojené s internetban­kingem. Zajímavostí je, že že z prvních tří poplatků dosavadního pořadí, uspěl mezi mluvčími bank pouze poplatek za připsání úroku, který je v celkovém pořadí třetí se ziskem bezmála 14% hlasů (přes 3400). Celkově v anketě zatím hlasovalo přes 24 500 návštěv­níků webu.

Marek Roll, tiskový mluvčí Poštovní spořitelny patří mezi kritiky poplatků za internetbanking. „Na první pohled mne zaujaly dva poplatky – za internetbanking a výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou. Domnívám se, že dnešní doba elektronickému bankovnictví skvěle nahrává a bránit klientovi v jednoduché cestě ke správě svého účtu je pro banky značný handicap,“ řekl Roll.

Velice kriticky se vyjádřil Jan Burian, tiskový mluvčí mBank. „U každého bankovního poplatku si kladu otázku, je-li skutečně nutný. Mám-li však vybrat jeden bankovní poplatek, který považuji za absurdní, pak nejspíše volím Poplatek za příchozí platby případně vklad hotovosti na účet. Je až s podivem, kde berou bankovní instituce odvahu, si za takové služby účtovat poplatky,“ uvedl Burian. „Pokud mi banka něco dává, pak je logické, že bych za to měl něco zaplatit. Ale proč platit bance za to, že si jí vůbec dovolím svěřit své peníze? Je to skandální, a proto za nejabsurdnější bankovní poplatky považuji většinu z nich,“ dodal Burian.

skoleni_8_1

Ale jsou banky, které poplatky považují za oprávněné a zcela v pořádku. „Poplatky, které účtujeme, jsou opodstatněné. Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová, klienti vědí, za co platí,“ obhajovala se například Kristýna Havligerová z Česká spořitelny. Podobně reagovala i Lucie Hálová z Volksbank CZ: „Všechny poplatky uvedené v Sazebníku Volksbank považujeme za oprávněné a jejich výši za přiměřenou – výše poplatků je stanovena tak, aby reflektovala skutečné náklady, které bance v souvislosti s poskytováním příslušných služeb vznikají.“

Ať už má každý názor na bankovní poplatky jakýkoli, hodí se na závěr rada Tomáše Kofroně z Raiffeisenbank. „Důležité pro klienta je, že vždy má možnost volby. Pokud mu nějaký poplatek jeho banky připadá absurdní, vždy si může vybrat jinou banku, která tento poplatek neúčtuje,“ dodal na závěr Kofroň.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).