Batman nebo dáma z 20. let? Je nejvyšší čas promyslet firemní Vánoce

4. 10. 2012
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Vánoční nebo novoroční večírek pro klienty či zaměstnance nemusí být opulentní. Nemůže se však opakovat ani nudit. Vymyslete dobré téma, radí odborníci.

Pokud chce firma ještě stihnout zorganizovat vánoční nebo novoroční večírek, už by neměla otálet. Server Podnikatel.cz zjišťoval, na co se při přípravě zaměřit. Ukazuje se, že mít dobré a zábavné téma, může být polovina úspěchu.

Vánoční večírek: Překvapte, ale v logice firmy

Pokud chce podnikatel pro své obchodní partnery nebo zaměstnance uspořádat vánoční či novoroční večírek, není na co čekat. Je nejvyšší čas si minimálně rozmyslet, v jakém duchu se akce bude konat a koho na ní firma pozve. Jisté je, že akce by měla překvapit, aby na ní hosté v dobrém slova smyslu nezapomněli a nesplynula jim s dalšími party, které na přelomu roku 2012 a 2013 navštíví. Měla by ale zároveň ctít ducha firmy. Malá společnost, jejíž image stojí spíše na „štíhlosti“, racionalitě a malých nákladech, asi nepoveze své klienty na party vrtulníkem, firma, jež si zakládá na své kreativitě, zase nepozve své zákazníky do fádního baru na koktejly, které už pil každý stokrát.

Akce za hodinu i za měsíce

Na zimní sezonu se chystají také agentury, které nabízejí organizaci společenských akcí jako svůj hlavní byznys. Podnikatel je může využít ve chvíli, kdy pro pořádání akce nemá vlastní personální kapacitu, know-how ani kreativní nápady a vše raději svěří odborníkům. Lidé z agentur tvrdí, že na přípravu akce ještě není pozdě. Pokud ovšem firma nemá extrémně komplikované představy, které by vyžadovaly mnohaměsíční přípravy. Záleží na náročnosti zadání a požadavcích klienta. Může se to zvládnout za hodinu, ale někdy se to řeší i několik měsíců. Ta delší varianta v případě, kdy vám klient každý týden mění zadání a rozpočty. To je pak sranda, komentuje časovou náročnost přípravy jednotlivé akce pro server Podnikatel.cz Ajna Řezníčková, která je marketingovou manažerkou agentury Trn v oku, produkující také vlastní autorské programy.

Čtěte také: Jaké vánoční dárky nadělit obchodním partnerům a významným zákazníkům? Přečtěte si několik tipů

Klienti, kteří uvažují o vánoční party, by měli nyní zareagovat velmi rychle, radí Petra Hanzlíková, Managing Director společnosti Select Agency, která se mimo jiné zabývá event managementem. O termíny je v lokacích, zvláště před Vánocemi, velký zájem, dodává totiž.

Nejdůležitější podle ní je stanovit si termín akce a zformulovat vlastní představu o ní, a to alespoň velmi základní. Nutné je ujasnit si, jak velký rozpočet může nebo chce podnikatel na akci vyčlenit, popsat cílovou skupinu, pro kterou chce akci připravit, počet osob, které by měly obdržet pozvání a také si promyslet, jaké očekávání vlastně od akce má. Následná příprava eventu je pak rychlá, tvrdí Hanzlíková.

Co musí podnikatel vědět, než se pustí do organizace vánoční akce?

  • kdy chce akci uspořádat
  • kolik za ní může nebo chce utratit peněz
  • kolik hostů pozve
  • proč vlastně akci pořádá a co od ní především čeká
  • jak se odliší od akce, kterou firma pořádala minulý rok, protože opakování nudí

Vymyslete téma a držte se ho

A co je v oblasti vánočních a novoročních večírků letos trendy? Obecně mají klienti zájem připravit akci na určité téma, které se dá propojit do všech složek eventu. Od pozvánek přes oblečení hostesek, program až po catering, vysvětluje Petra Hanzlíková. Při přípravě takové akce se také, jak prozrazuje, klient může spolehnout na to, že bude práce agenturu opravdu bavit – může přitom totiž být maximálně kreativní.

Právě na přípravu témat a tematických akcí se specializuje také britská agentura Office Events – témata podle jejího názoru prostě fungují. Již koncem loňského roku zveřejnila některá témata, u nichž předpokládá, že budou letět právě v roce 2012. Pro inspiraci jsou to mimo jiné dvacátá léta – večírek s takovým tématem totiž hostům umožní, aby se oblékli do svých oblíbených vintage modelů a pomyslně se přenesli mezi smetánku, jejíž život skvěle popsal spisovatel Francis Scott Fitzgerald ve slavném (a zfilmovaném) románu Velký Gatsby. Neméně inspirativní může být svět filmových hrdinů typu Batman nebo Spiderman, který se navíc dá dobře propojit se světem úspěšné a proklientsky orientované firmy.

Čtěte také: Jak stmelit pracovní tým? Zažijte přepadení v Pacifiku. Začíná sezóna teambuildingových akcí

Trochu jinak vidí situaci Ajna Řezníčková. Zastávám názor, že nabídka určuje poptávku. Díky tomu, že jsme produkční agentura a produkujeme vlastní autorské programy, můžeme je přímo nabídnout našim klientům, uvádí pro server Podnikatel.cz. Snaží se proto vymýšlet novinky a zkušenost jí říká, že si svou klientelu vždy najdou.

Tip: V případě malé firmy, která nechce vánočním večírkem tolik překvapit, jako spíše jednoduše využít příležitosti konce roku k osobnímu setkání klientů se zaměstnanci, je možné vsadit třeba na sportovní večer s lehkým občerstvením nebo na relax. Takovou akci uspořádají i samotná sportoviště. Ať už se například jedná o bowling, wellness, squash nebo indoor golf.

Z večírku by hosté neměli odcházet s prázdnou. Je však lepší, když si hostitel odpustí drahé dary – působí totiž, jakoby jimi chtěl podplácet a předplácet si přízeň.

Foto: www.isifa.com

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).