Oslí rohy do manažerských diářů nepatří

5. 11. 2010
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Autor: 258398
Propisku s logem jiné firmy byste při obchodních schůzkách vůbec neměli vyndavat. Kdybyste s ní chtěli dokonce podepsat smlouvu, lze to považovat za velmi neuctivý projev, říká Martin Strnad, provozovatel obchodu s manažerskými doplňky.

ARDE STYLE SHOP je jedním z nejvýznamnějších internetových obchodů s manažerskými a módními doplňky pro ženy i muže. Během krátké doby se stal jedním z největších nákupních center na českém internetu. O významu manažerských doplňků jsme si povídali s Martinem Strnadem, majitelem společnosti Lithness, která obchod ARDE provozuje.

Podstatnou částí nabídky ARDE jsou manažerské doplňky pro ženy a muže, jaké jsou z vašeho pohledu nejdůležitější?

ARDE dnes nabízí největší a především nejucelenější kolekci manažerských doplňků pro ženy i muže na českém a slovenském Internetu. K těm nejdůležitějším doplňkům z hlediska firemní a manažerské kultury patří pánská aktovka, dámská kabelka, kožený organizér, popř. zápisník, elegantní psací nástroj a kultivovaný vizitkovník. To je pět nejdůležitějších manažerských doplňků, které na jedné straně reprezentují manažera navenek a současně jej podporují zevnitř. Sledujte Business (duo) Proměny: Grafická divočina na hlavě? V některých profesích vítaná záležitost

Mohl byste stručně upřesnit, proč jsou právě tyto doplňky nejdůležitější?

Určitě. Aktovka, v případě dámy možná častěji kabelka, je prvním z manažerských doplňků, který váš protějšek patrně zahlédne. Můžete mít krásné hodinky, šperky, můžete být dobře nalíčená, ale vaše aktovka/kabelka bude vidět už z dálky a spolu s oblečením je prvním faktorem, jenž utváří první dojem. Navíc, z aktovky budete pravděpodobně vyndávat dokumenty, popř. jiné potřeby a na konci jednání je budete vracet zpět.

Organizér, popř. zápisník, jste-li zvyklí pracovat s větším množstvím poznámek, nebo to vyžaduje situace, je velmi intimní doplněk, neboť obsahuje nejdůležitější informace, kontakty a údaje, které s sebou neustále nosíte. V tomto smyslu je organizér velmi vypovídajícím nástrojem, který o svém majiteli prozrazuje, jakým způsobem pracuje s těmito údaji, jak si jich váží a jaký k nim, potažmo k původcům těchto informací, má vztah.

Psací nástroj, jedno jestli v podobě kuličkového, plnicího pera nebo rolleru, je nejen krásným módním doplňkem, který dotváří vaši osobnost, ale je i obrazem vaší osobnosti a vašich hodnot. Obrazem toho, jak si sebe vážíte a s jakou úctou přistupujete ke své práci a ke svému protějšku.

Vizitkovník je nejmenším, přesto důležitým doplňkem, neboť jej při výměně vizitek chtěně či nechtěně ukazujeme partnerovi. Zatímco všude na západě patří kvalitní vizitkovník ke standardu nejen manažerů, nosí čeští manažeři vizitky na různých místech svého oděvu či aktovky. Vizitkovník o vás vypovídá, jak dokážete pracovat s detaily a současně jakým způsobem si vážíte sebe. To je nutné si uvědomit, neboť ve vizitkovníku je ukryta vaše osoba. Sledujte Business (duo) Proměny: Hotelovému byznysu se musíte se svojí image přizpůsobit

Daly by se vyjmenovat nejčastější prohřešky při užívání manažerských doplňků?

Tou nejčastější chybou je skutečnost, že doplňky podceňujeme. Nezařadili jsme je do přirozené součásti naší osobnosti. Výsledkem je, že mnozí lidé berou některé z doplňků jako určitou formu zbytečnosti nebo jako formu nutného zla. Abych byl konkrétní, uvedu několik základních a typických obrázků z českého prostředí.

Mnoho mužů dnes nosí levné aktovky z přírodní nebo umělé kůže s rozpraskanou kůží, v nejhorších případech dokonce nosí reklamní aktovky s logem třetí společnosti. Obdobná, ne-li horší, je situace u aktovek na notebook. Dámy velmi často na jednání nosí jakési pracovní kabelky, na kterých je již z dálky znát jejich „vytíženost“, což je prvek, jenž není zrovna dobrou vizitkou. Častou chybou je i druh kabelek, které dámy nosí. Kabelka/aktovka manažerky by měla mít pevné stěny tak, aby při položení držela svůj tvar a nemačkala dokumenty uvnitř.

U organizérů na první pohled žádná možnost prohřešků není, přesto tu jsou. Kromě používání levných reklamních diářů se uživatelé diářů dopouštějí chyb v tom, že jejich organizér je plný vložených papírků s poznámkami s oslími rohy a sám organizér o sobě říká, že je intenzivně používán. Majitelé takových organizérů to velmi často prezentují jako svou přednost, opak je však pravdou.

Psací nástroj je snad nejklasičtějším doplňkem, jenž je nejvíce zanedbávaný. Jak se to projevuje v praxi? Jednáte s gentlemanem či dámou, která je dokonale sladěná a má vše, co má manažer mít. Až do okamžiku, kdy ze svého saka, kabelky či diáře vyndá levnou propisku asijské výroby s logem některého ze svých klientů v tom horším případě, v tom lepším alespoň s logem své společnosti. Hodlá-li takovým psacím náčiním dokonce podepsat smlouvu, je to možné považovat za velmi neuctivý projev. Sledujte Business (duo) Proměny: Pryč s bradkou a neupraveným hárem, agrofarmáře zdobí nová vizáž

Existují ve vaší nabídce doplňky, které byste rád uvedl před ostatními?

Ano jsou. Bez sebemenšího zaváhání to bude psací nástroj společnosti Delta z edice Lyucky pen (šťastná pera). Kolekce je jedinečná tradičním světovým talismanem pro štěstí, úspěch a pro ochranu před zlem v podobě červené čili papričky, jež je velmi šikovně ukryta v klipu per. Sám používám plnicí pero z této kolekce.

Mezi organizéry by to byla celá barevná škála modelů Aspinal of London a pro nejnáročnější pak denní agenda od značky Markiaro s oceněním za kvalitu a s řadou certifikátů kvality.

Napadá mě jeden unikátní výrobek a doplněk, o kterém jsme nemluvili, a tím je peněženka. Aspinal of London nabízí krásnou klasickou pánskou peněženku z telecí kůže. Vnitřek peněženky je z pravé hadí kůže v červené barvě. Kromě krásy, jež se může tato peněženka pochlubit, ji zmiňuji zejména proto, že podle Feng Shui má být vnitřek peněženky v červené barvě, a to proto, že pak peněženka přitahuje peníze.

Nosíte sám tuto peněženku?

Ano jistě.

A funguje?

Jak vidíte, ano.

Chtěl byste něco vzkázat našim čtenářům?

MM 25 baliček

Správné užíváni doplňků patří ke kultuře člověka. Dobře vybrané doplňky mohou významně ovlivnit jednání i rozvoj člověka, jeho osobnost a sebeuvědomění. Doplňky podtrhují vaši osobnost, mohou vám být oporou a mohou být jedním z faktorů, které budou stát za vaším úspěchem. Přál bych si proto, aby se správné užívání doplňků stalo každodenní součástí naší kultury tak, jak je tomu v řadě jiných států a to nejen v manažerské sféře. Sledujte Business (duo) Proměny: Změna image vám může zvýšit profesní sebevědomí, stejně jako Renátě a Martinovi

Foto: www.isifa.com

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).