Neskutecna do nebe volajici drzost. Vyplatilo by se podat stiznost no mozna spis zkonzultovat s pravnikem podani trestniho oznameni a to ne na financni urad ale na konkretniho urednika. I kdyby byl nakonec osvobozen, jen pro to aby poznal jake to je chodit jako sprosty podezrely k uradu, at pozna svoji medicinu. Proste ty uredniky poradne protahnout bahnem. Zmedializovat a zalovat at si to jako osoby odskacou. Ostani se pak treba pouci.
Na zalobu by se mohli lide slozit. Jsem ochoten na to prispet.
Je vidět, že nevíte o čem mluvíte. Pokud podáte trestní oznámení na úředníka, tak za prvé tento úředník je postaven mimo službu. Po dobu co je postaven mimo službu mu přísluší 60 % platu (nemusí chodit do práce, jelikož je postaven mimo službu). Tím že trestní oznamení souvisí s výkonem jeho služby, tak toto trestní oznámení z jeho strany řeší právníci státu, (případně externí právníci (za peníze nás všech). A pokud soud po pár letech (průměrná délka řízení u soudu je 3-6 let), rozhodne, že úředník nic neporušil, (což neporušil, jelikož § 57 a 58 daňového řádu mluví jasně a domněnky o tom jak vykládat §, který mluví jasně), tak stát svému úředníku má povinnost doplatit mu mzdu do 100 % její výše. Stát pak má povinnost s péčí řádného hospodáře po oznamovateli vymáhat veškerou proplacenou mzdu úředníkovi. Takže kdo by riskoval mzdu na 3-6 let, aby mo něm stát vymáhal? Jen blázen. Navíc u ustanovení, které mluví jasně, jen tady někdo se snaží dělat dojem, že na tom je něco proti zákonného. Jen trochu pro usmání. Jinde v některých zemích EU (Itálie, Chorvatsko), pokud si nepřevezmete účtenku, tak můžete být za toto potrestáni. V čechách povinnost převzít účtenku zákazníkem není, ale jsou jiné ustanovení různých zákonů včetně daňového řádu. Trochu mi tady vadí, že nikdo se nepozastavil nad tím, že ten podnikatel neodvedl daně, že to tady nikdo neřeší?
Ale no tak :-) Tohle není žádný civilní spor, ale trestní oznámení. Pokud oznamovatel neudělá nějakou hrubou chybu (třeba že by prokazatelně lhal), nikdo z něj nedostane ani korunu. Jinak to co píšete je samozřejmě součást plánu. Účelem je zaměstnat úřad jeho vlastními problémy, aby měl méně sil a peněz na to škodit lidem :-) Nějaké kolaterální efekty jako "dovolená" pro postiženého úředníka (a myslím, že stejně není o co stát) jsou už poměrně nedůležité. Důležité je, aby si tuhle praxi osvojilo co nejvíc podnikatelů a nenechali si od úřadů kálet na hlavu.
Na fašistické Chorvatsko se prosím neodvolávejte, není o co stát (trochu to tam znám) :-)
Neřeší, protože z toho nějaké fixlování hospodského vůbec nevyplývá. Osobně řeším hlavně obtěžování nesmyslnými úkony (kontrolní hlášení, EET) které podnikatelům zněkolikanásobily pracnost běžné každodenní účetní agendy, ale státu zvedly výběr daní o ubohých pár procent a to ještě kdoví jestli. Moudrý stát si neuvědomuje, že balancuje pod vrcholem Lafferovy křivky (a u některých daní, jako je daň z PHM před pár lety, dokonce za vrcholem) a z lidí prostě o mnoho peněz víc nevymlátí a že by tudíž měl dělat hlavně něco s výdajovou stranou :-)
Není, v povaze pravého "čecháčka" (já raději používám termín volič levice) je takového podnikatele pokud možno okamžitě nahlásit, udat a dát mu pocítit hněv pracujícího lidu. A to i v případě, že mu v tom fixlování s daněmi vydatně pomáhá, třeba že to chce bez dokladu a o to levněji :-)