Nejvetsim "morem" nejsou slevove servery ale skutecnost, ze v CR je vse bezduvodne predrazene. Pokud je vetsina stejneho zbozi levnejsi v Nemecku nebo UK (kde jsou na jeho prodej a distribuci objektivne vyrazne vyssi naklady), je zkratka neco spatne.
To ale nebránilo médiím lhát. Několik let se neustále v médiích hlasitě tvrdilo, že u nás je velmi levně a je třeba zdražit na úroveň okolních zemí Evropské Unie.
Neustále se nilo na poplach, že jsme tu příliš levní a naše ekonomika proto není tak dobrá jak by mohla být. A že stejně dojde k vyrovnání cen směrem nahoru na úroveň EU.
Takto to bylo několik let, hlasy začaly utichat v médiích až ve chvílích, kdy čím dál větší procento lidí odjíždělo na nákupy do zahraničí a začalo být veřejně dobře známo, že v Česku se prodává odpad nejhorší kvality za mnohem vyšší cenu, než se v okolních zemích prodává standardní kvalita.
Jinak řečeno, média, noviny a televize nemají informačně cenu ani toaletního papíru. Člověk je lépe informován, pokud nekupuje noviny (německé noviny psané v českém jazyce – nic jiného se u nás neprodává) a nemá televizi. Tak jsem to udělal od doby velkého lhaní o Kosovu a o nic jsem nepřišel.
Ano, "vyrovnavani" cen byla oblibena pohadka dlouha leta. Mozna se na to divam prilis matematicky, ale me v te rovnici porad neco schazi. Na jedne strane se maji vyrovnavat ceny a tak dlouho se vyrovnavaji az jsou ponekud pre-rovnane, na druhe strane se k nim nejak nedorovnavaji platy.
Zde nase komicka media papouskuji jakesi poucky o tom, ze nemecky zamestnanec pracuje 4x vykonneji nez cesky, proto mu nalezi 4x vetsi odmena. Je zvlastni ze toto se vsak vyrazne nezlepsilo ani pod vedenim vsech tech zahranicnich odbornych manageru a "strategickych partneru" :-) Casto byl vysledek jeste horsi nez pred tim. Otazka je, jestli ma tahle zeme jeste sanci se takove uspesne konzultacni verbeze zbavit.
Nevim proc napriklad server podnikatel.cz neudela reportaz, kde by si vybral dva podobne obchodniky z CR a Nemecka, ochotni se podelit o detaily sveho podnikani. Postupne by na vsech polozkach rozebralo jak je mozny ten paradox, ze pri vyssich nakladech jsou koncove ceny nizsi a produkty kvalitnejsi. Osobne by me tohle zajimalo.
Mozna se zjisti, ze je v CR nekde cerna dira nebo je tu nejaka odlisna matematicka soustava :-) Napriklad telekomunikacni operatori (kde jsou ceny opet radove vyssi) to tu oznacuji jako "specificky trh" :-)
To ale nebránilo médiím lhát. Několik let se neustále v médiích hlasitě tvrdilo, že u nás je velmi levně a je třeba zdražit na úroveň okolních zemí Evropské Unie.
Neustále se nilo na poplach, že jsme tu příliš levní a naše ekonomika proto není tak dobrá jak by mohla být. A že stejně dojde k vyrovnání cen směrem nahoru na úroveň EU.
Takto to bylo několik let, hlasy začaly utichat v médiích až ve chvílích, kdy čím dál větší procento lidí odjíždělo na nákupy do zahraničí a začalo být veřejně dobře známo, že v Česku se prodává odpad nejhorší kvality za mnohem vyšší cenu, než se v okolních zemích prodává standardní kvalita.
Jinak řečeno, média, noviny a televize nemají informačně cenu ani toaletního papíru. Člověk je lépe informován, pokud nekupuje noviny (německé noviny psané v českém jazyce – nic jiného se u nás neprodává) a nemá televizi. Tak jsem to udělal od doby velkého lhaní o Kosovu a o nic jsem nepřišel.