Bez vaší aktivity fanoušky na Instagramu nezapojíte

4. 6. 2019
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Přidáváte na Instagram pravidelně relevantní obsah, ale fanoušci se nezapojují? Pak pro vás máme tipy, jak zvýšit jejich engagement.

Míra zapojení, neboli engagement rate, říká, kolik lidí reagovalo na vámi publikovaný obsah na sociálních sítích. Na Instagramu se tedy jedná o přidání srdíčka, napsání komentáře, sdílení (repostování) příspěvků nebo například počet zhlédnutí příběhů nebo videí. 

Buďte aktivní vy

Když chcete aktivní fanoušky na sociálních sítích, musíte tomu sami jít naproti a dát si na profilu záležet. S tím souvisí například mít vhodně zvolenou profilovou fotografii, dobře napsané bio, kterému jsme se věnovali v článku Tipy, jak mít na Instagramu to nejlepší bio, a přidávání kvalitního a relevantního obsahu. Ten by měl korespondovat s vaší marketingovou strategií a především s cílovou skupinou, pro kterou je určen. Rozhodně by se nemělo jednat o nudné nebo stereotypní příspěvky, právě naopak: vítány jsou kvalitní zábavné a kreativní fotografie, případně nějaké citáty, videa nebo gify. K příspěvkům patří kromě popisu také důležité hashtagy, díky kterým jsou lépe dohledatelné a dostanou se tak k více lidem. Více o nich najdete v článku Jak na Instagramu pracovat s hashtagy a využít je ve svůj prospěchK fotografiím můžete však také přidávat místo nebo označovat jiné uživatele. 

Pokud chcete získat více fanoušků, propagujte svůj instagramový účet i na jiných kanálech. Například můžete odkaz zahrnout do podpisu v e-mailu, sdílet informace o nových příspěvcích na webových stránkách či blogu a případně také na vašich dalších profilech na sociálních sítích. Upozornit na nový příspěvek můžete také v rámci příběhů (Stories). V tomto ohledu je také doporučováno dodržovat konzistenci. Jednak to oceňuje přímo Instagram a více zobrazuje váš obsah, za druhé si vás uživatelé budou pamatovat, když vás budou mít na očích. A také si je naučíte na pravidelný obsah. 

S plánováním vám pomohou externí aplikace, o kterých najdete více zde: Nedělejte vše sami, využívejte při správě Instagramu také aplikace a nástroje

Poznejte své fanoušky a pracujte s nimi

Stejně jako v marketingu obecně, tak i na Instagramu je důležité znát své cílové publikum, v tomto případě fanoušky. Jen tak budete vědět, jaké příspěvky od vás žádají a co je zaujme. Sledujte například, jaké příspěvky byly na vašem profilu oblíbené a přidávejte jim podobné. Všímejte si přitom, co bylo na fotografii, jaké byly použité barvy, co bylo v popisu, jaké jste k němu přidali hashtagy a podobně. Dívejte se také, co fanoušci hledají a jaké sledují ostatní profily atd. 

Díky Instagramu můžete také pozorovat, kdy jsou vaši fanoušci aktivní a tomu přizpůsobit čas přidávání příspěvků. Ve firemním profilu se tyto informace nacházejí pod položkou Přehledy. Zde se nachází Obsah, Aktivita a Okruh uživatelů. U něj můžete sledovat hlavní lokality, odkud jsou vaši fanoušci, jejich věk, pohlaví a právě časy, kdy jsou aktivní. 


Ukázka Přehledů na Instagramu

S vašimi fanoušky je třeba dále pracovat a budovat si s nimi vztah. To můžete například díky komentování příspěvků. Ideálně si udělejte denně chvíli času a odpovídejte na komentáře nebo na soukromé zprávy. Fanoušci budou potěšeni vaší rychlou reakcí a získají pocit, že vám na nich záleží a stoupne tak jejich loajalita. To platí také v případě, že si všímáte vašich sledujících. Kontrolujte, kdo jsou, podívejte se, co sdílí nebo na co reagují, a klidně jim dejte srdíčko nebo zanechejte nějaký komentář, případně soukromou zprávu. Tímto způsobem můžete také získat nějaké infleuncery pro vaši značku. Tomuto tématu jsme se věnovali v článku Spolupráce s mikroinfluencery nestojí mnoho a může ovlivnit spoustu lidí.

Nové sledující můžete najít také na podobných účtech, jaké máte vy. Podívejte se na jejich fanoušky, zjistěte, co je zajímá, a pokud to bude dávat smysl, můžete ty aktivní oslovit. V této souvislosti však mějte na paměti, že namísto toho, abyste měli bezejmenné velké publikum, je lepší soustředit se na relevantní sledující a s nimi budovat vztahy. Na Instagramu máte také spoustu možností, jak zapojit fanoušky. K příspěvkům můžete přidávat nějakou výzvu k akci a přimět tak fanoušky, aby učinili nějaký další krok, nebo se jich ptát na nejrůznější otázky. K zapojení velmi dobře poslouží také Stories – do příběhu můžete přidat například anketu, kvíz, otázky, nebo slidebar pro označení oblíbenosti. 


Možnosti, co přidat do Stories

Fanoušky můžete zapojit také pomocí soutěží, o kterých jsme psali zde: Využijte na Instagramu soutěživosti vašich fanoušků a zapojte je 

Experimentujte

Instagram je hravou sociální sítí, a proto je dobré zkoušet všechno, co nabízí. Je však třeba experimentovat a sledovat, co vaše fanoušky zajímá – všímat si oblíbených příspěvků a dívat se, na co obecně reagují. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Velmi oblíbeným formátem je v dnešní době video, na Instagramu jej můžete přidat přímo do takzvaného feedu na profilu nebo právě do Stories. Oblíbené je i živé vysílání. Videa můžete také ozvláštnit titulky a získat tak třeba další sledující. Pohrát si můžete také s fotografiemi a nabízenými filtry. Každý má trochu jiné vlastnosti a určitě se vám podaří najít ten pravý, který vám bude vyhovovat. Když budete používat jen jeden, dospějete ke konzistentnímu profilu a fanoušci si jej s vámi spojí. Nebo můžete na profilu pracovat s nějakým tématem, případně spojovat několik fotografií do jedné a podobně. 

Pokud se vám takto organicky stále nedaří zlepšit engagement, můžete si vypomoci placenou propagací a reklamou, které se budeme věnovat v příštím článku.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).