Názory k článku Bez využití dat už neroznášejte ani letáky. Dobré informace snižují náklady

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 9. 2016 8:47

    Lenka S. (neregistrovaný)

    Je smutné, když si u kávy lidé rozloží letáky místo otevření knihy :-/
    Já bych to zakázala. Škoda životního prostředí :-(

  • 29. 9. 2016 15:29

    nevahzovat reklamu (neregistrovaný)

    I tak by se to dalo říct :-) Letáky patří do koše nebo do sběru, určitě ne na stůl. Být odsouzený k neustálému čtení letáků, na kterých se zboží jen opakuje, to musí být zoufalý život. Rovnice je jednoduchá, buď to potřebuji a zaplatím nebo to nepotřebuji a tedy je bezpředmětné být o ceně vůbec informován, tím spíše pokud to má být letákem. A vůbec jsme u nás na "slevy", reklamy a stres z toho pramenící imunní, tak nějak si sami průběžně držíme přehled co kolik kde stojí a pokud to je zrovna levnější než je "běžná" cena je to jen příjemný bonus, ale jinak nakupujem podle potřeby a ne podle letáku, v životě jsou důležitější věci než se pořád stresovat a honit za slevami nebo sbíráním lepíků.

  • 4. 10. 2016 16:03

    spotřebitel (neregistrovaný)

    Rovnice je jednoduchá: potřebuji to a nebudu za to platit přemrštěné peníze. Je to známý fakt, že zboží v obchodech je mimo akci předražené, marže dosahují 100 i více %. Asi tak jako nadáváme na přemrštěné ceny telefonních operátorů, nízké platy ve srovnání s vyspělou Evropou, tak nadáváme i na přemrštěné ceny v našich obchodech (a na sra*kovou kvalitu zboží). Ale je také dost známé, že Češi se chovají dost nezodpovědně, co se cen týče, kupují i to, co by si cizinec s vyšším platem za ty peníze nekoupil.

  • 16. 9. 2016 12:51

    neuvedu (neregistrovaný)

    Lidé letáky nechtějí, slev obchodních řetězců nevyužívají. Je celkem známý fakt, že tzv. akční ceny odpovídají reálných cenám a za tyto ceny by se mělo zboží běžně prodávat. Pokud nakupujeme mimo akci za "běžné ceny", jedná se o předražené zboží.
    My letáky sledujeme, nevadí nám a doslova bojujeme o správné doručování letáků. Před několika lety u nás došlo ke změně roznosce, který roznáší letáky pro cca 3 distribuční společnosti ve spádové oblasti cca 7500 obyvatel, 2x týdně. Respektivě měl by. Je jasné, že toto nemůže stíhat v náležité kvalitě a termínech.
    Od jedné distribuční společnosti, i zde v článku zmiňované, dostáváme seznam letáků s termíny roznosu. Nestačíme se divit. Řada letáků (zvláště nepravidelných) není roznesena vůbec, řada letáků je roznesena po termínu. Obchodní řetězce za tuto distribuci platí nemalé finanční prostředky. Když si spočítáme, tak roznosce dostane za letáky de facto zaplaceno 2x - 1x za roznos (který neuskuteční) a 1x když neroznesené letáky odnese do sběru.

    Bohužel, pokud si stěžujeme konkrétní distribuční společnosti, tak buď neodpoví nebo prohlásí, že naše reklamace je neoprávněná, že všichni sousedé okolo letáky dostávají v pořádku.
    Byl jsem svědkem několika prováděných kontrol (které chodí zásadně v době, kdy jsou lidé v zaměstnání), kdy tazatele zajímal jeden konkrétní titul v jedno konkrétní období. Když jsem jim říkal, že tento titul náhodou tento týden dorazil, odškrtli si, že je vše OK a další věci okolo je nezajímaly. Je i zajímavé, že pokud byla roznáška letáků 100% OK, tak následovala kontrola roznosu letáku. Jak podivná náhoda, že...
    Další kontroly roznosu byly uskutečněny u domácností, které letáky nezajímají, nemají přehled, přesto zalžou, že je vše OK. Dokonce u jednoho známého v době kontroly přetékala schránka 14 dní starými nevyzvednutými letáky a tazatelům stačilo sdělení, že je vše OK, pohled na schránku s nevyzvednutými letáky je nijak nerozhodil.
    V poslední době se nám stalo (roznosce vím o našich stížnostech, ačkoliv jsme požadovali zachování mlčenlivosti), že roznosce vynechal pouze schránku naší domácnosti, radujíce se, že opět učiním stížnost na roznos letáků, která bude vyhodnocena jako neoprávněná.
    A 2x v posledních roznosech, jsme tytéž letáky dostali 2x, ne v jednom roznosu, ale ve 2 roznosech (pondělí + úterý). Jedná se o mrhání jak letáky, tak roznosci (-ům) někdo určitě zaplatí obě pochůzky a roznášku.
    Nebydlíme na nějaké odlehlé samotě, ae ani ne v paneláku, schránka je dobře přístupná. Tak nevím...
    Poradíte někdo, přečtou si toto ředitelé distribučních společností? Pokud jednám ohledně nějakých nedostatků, tak přes univerzální e-mail typu info@ s nějakým "běžným" referentem, nikdy se toto nedostane "výš". Pokud o problémech v roznášce informuji konkrétní obchodní řetězec, tak ten naši stížnost přepošle distribuční společnosti k vyjádření, a tato distribuční společnost samozřejmě žádné závady nepřizná, není to v jejím zájmu případně přijít o takový kšeft.
    Mají v tom ty distribuční společnosti pěkný bordel, no hlavně že obchodní řetězce platí.

  • 20. 9. 2016 16:17

    Nick (neregistrovaný)

    Pláčete na špatném hrobě. Musíte si stěžovat tam, kde za roznášku platí, tudíž u konkrétního obchodníka - řetezce. Oni si to prověří. Přece nebudou platit za neprováděnou službu.

  • 21. 9. 2016 8:17

    neuvedu (neregistrovaný)

    Dobrý den,
    děkuji za radu. Pokud jste četl můj poněkud delší příspěvek pozorně, tak jsem uvedl: "Pokud o problémech v roznášce informuji konkrétní obchodní řetězec, tak ten naši stížnost přepošle distribuční společnosti k vyjádření, a tato distribuční společnost samozřejmě žádné závady nepřizná, není to v jejím zájmu případně přijít o takový kšeft."
    Jinými slovy - po prověrce ze strany distribuční společnosti není shledána závada v doručování, takto je odpovězeno obchodníkovi, ten se s tímto tvrzením spokojí.
    Řetězce až na malé výjimky samy kontrolu distribuce neprovádí (a když ano, tak pravděpodobně ne v problémových lokalitách a v potřebném vypovídajícím rozsahu). Pokud se nějaká kontrola, ať ze strany obchodníka nebo ze strany distribuční společnosti chystá, jsou letáky vždy rozneseny v pořádku.

    Očekával jsem spíš nějakou reakci, zájem, ze strany managmentu distribučních společností, že bude snaha se problémem nějak zabývat, ale to by se mohl přetnout penězotok a proto si přece nebudou kopat vlastní hrob.

  • 23. 9. 2016 17:05

    Kejry (neregistrovaný)

    Jste mimo a navíc "kverulantský" typ - čili zvednutí vašeho telefonátu či stížnosti bude stát jen čas (čti: "peníze") a přinese mizivý efekt.

    I téměř "adresné" letáky jsou stále jen kobercovým náletem, a chyby v míření nikdo neřeší a řešit nebude.

  • 25. 9. 2016 9:26

    brk

    Docela nechápu význam téhle Vaší "letákové hysterie". Když mi nepřijde jednorázový leták s nabídkou na místo řidiče, jako bylo zmíněno v článku, tak bohužel. Stejně se ani nikdy nedozvím, že přijít měl.

    A všechny takové ty klasické letáky typu Lidl, Tesco, DM drogérie, ... člověka vůbec nemusí znepokojovat. Nenapadá mě řetězec, který by nenabízel rozesílání newsletterů emailem a na svých stránkách neměl leták v elektronické podobě. Dřív jsem to využíval u obchodů, kde se často vyskytuji.

    Dnes už na to kašlu. Nezajímají mě letáky, ale konkrétní výrobky. Vím, že piji Plzeň, kupuji džem St. Dalfour, ..., tak jsem se zaregistroval na Kupi.cz, obešel jsem ledničku a koupelnu s mobilem, kde jsem si naskenoval čárové kódy výrobku, co mě zajímají a kdykoliv se něco z toho objeví v blízkém obchodě v akci, dá mi to vědět. Vidím, kolik to stojí jinde, jestli to není sleva jen na oko, vidím historii cen.

  • 27. 9. 2016 17:40

    neuvedu (neregistrovaný)

    Obliba Čechů se neustále někde registrovat ... no nebyl jsem registrován u tehdejší StB, nechci proto být registrován ani u novodobé 1000x horší StB.
    Díval jsem se, že Kupi. cz je patrně spojen nějak se Seznamem.cz (mají vpravo nahoře odkaz) a k seznamu nikdy. Věřím, že vám spam nebude chodit, ale mě na Seznam chodí nejvíc spamu. Na Centrum, Tiscali nebo Atlas mi spam nechodí. Proč?
    Kdybych měl zaregistrováno vše, o co mám zájem, asi bych se z došlých nabídek zbláznil.Něco podobného jsem měl na AkčníchCenách, odtud taky odesílají mailíky s tím, co máte zájem hlídat. Každý den mail s X položkami v akci. Jakékoliv newslettery v elektronické poště = nepřehledné, zatěžující.

    Co se týče vlastních letáků:
    místa řidičů či jejich hledání prostřednictvím letáků opravdu neřeším. Ale řeším letáky obchodů. Mohu vás ujistit, že v elektronické podobě vždy něco přehlednéme. Záměrně píši v množném čísle, protože vím, že se tak neděje jen u mě. Letáky prohlédneme a zjistíme, co je kde zlevněno, ceny samozřejmě známe, takže dovedeme určit, že to které zboží je "zlevněno" jen na oko, mnohde zlevněné je dražší než jinde nezlevněné.
    Až obchodní řetězce přestanou papírové letáky vydávat, bude jiná situace. Ale dokud je vydávají i na papíře, platí za jejich neadresnou distribuci, tak nevidím důvod, proč bychom je nemohli dostávat.
    Je to možná i otázka ceny, kolik z toho dostane roznosce a kolik shrábne managment distribuční společnosti. Pokud je cena neúnosně nízká, musí někdo vyvolat nějaký rozkol, mě jako konečnému příjemci nepříslušní do toho nějak vidět a zasahovat.

    Určitě to není hysterie, ae pokus dostávat něco, kdo za to něco zaplatil.
    Určitě by se vám nelíbilo, když byste v obchodě zaplatil za zboží a prodavač by vám řekl, že se mu nechce pro zboží dozadu do skladu nebo nechť si jej vytisknete doma na 3D tiskárně.

  • 24. 11. 2016 8:10

    barca7777 (neregistrovaný)

    Souhlasím s Vámi. Máme v našem městě stejný problém. Zcela se s Vašimi názory ztotožňuji.

  • 16. 9. 2016 13:42

    kk (neregistrovaný)

    S prominutím, za to, co roznáškové firmy platí třídičům a roznašečům letáků, tak není divu, že kolikrát letáky nedorazí. A když dorazí, jdou do koše - takže vyhozené peníze.

  • 21. 9. 2016 18:51

    XIII (neregistrovaný)

    Já si nemůžu stěžovat. Měl jsem svého času tři rajóny a přišel jsem si na takových pět tisíc měsíčně za roznos, plus dalších cca devět set týdně ve sběrně. A to jsem přitom roznášel poctivě: co se mi vešlo do krosny, to jsem roznesl, a když byla krosna prázdná, šel jsem dom. ;)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).