Lidé letáky nechtějí, slev obchodních řetězců nevyužívají. Je celkem známý fakt, že tzv. akční ceny odpovídají reálných cenám a za tyto ceny by se mělo zboží běžně prodávat. Pokud nakupujeme mimo akci za "běžné ceny", jedná se o předražené zboží.
My letáky sledujeme, nevadí nám a doslova bojujeme o správné doručování letáků. Před několika lety u nás došlo ke změně roznosce, který roznáší letáky pro cca 3 distribuční společnosti ve spádové oblasti cca 7500 obyvatel, 2x týdně. Respektivě měl by. Je jasné, že toto nemůže stíhat v náležité kvalitě a termínech.
Od jedné distribuční společnosti, i zde v článku zmiňované, dostáváme seznam letáků s termíny roznosu. Nestačíme se divit. Řada letáků (zvláště nepravidelných) není roznesena vůbec, řada letáků je roznesena po termínu. Obchodní řetězce za tuto distribuci platí nemalé finanční prostředky. Když si spočítáme, tak roznosce dostane za letáky de facto zaplaceno 2x - 1x za roznos (který neuskuteční) a 1x když neroznesené letáky odnese do sběru.
Bohužel, pokud si stěžujeme konkrétní distribuční společnosti, tak buď neodpoví nebo prohlásí, že naše reklamace je neoprávněná, že všichni sousedé okolo letáky dostávají v pořádku.
Byl jsem svědkem několika prováděných kontrol (které chodí zásadně v době, kdy jsou lidé v zaměstnání), kdy tazatele zajímal jeden konkrétní titul v jedno konkrétní období. Když jsem jim říkal, že tento titul náhodou tento týden dorazil, odškrtli si, že je vše OK a další věci okolo je nezajímaly. Je i zajímavé, že pokud byla roznáška letáků 100% OK, tak následovala kontrola roznosu letáku. Jak podivná náhoda, že...
Další kontroly roznosu byly uskutečněny u domácností, které letáky nezajímají, nemají přehled, přesto zalžou, že je vše OK. Dokonce u jednoho známého v době kontroly přetékala schránka 14 dní starými nevyzvednutými letáky a tazatelům stačilo sdělení, že je vše OK, pohled na schránku s nevyzvednutými letáky je nijak nerozhodil.
V poslední době se nám stalo (roznosce vím o našich stížnostech, ačkoliv jsme požadovali zachování mlčenlivosti), že roznosce vynechal pouze schránku naší domácnosti, radujíce se, že opět učiním stížnost na roznos letáků, která bude vyhodnocena jako neoprávněná.
A 2x v posledních roznosech, jsme tytéž letáky dostali 2x, ne v jednom roznosu, ale ve 2 roznosech (pondělí + úterý). Jedná se o mrhání jak letáky, tak roznosci (-ům) někdo určitě zaplatí obě pochůzky a roznášku.
Nebydlíme na nějaké odlehlé samotě, ae ani ne v paneláku, schránka je dobře přístupná. Tak nevím...
Poradíte někdo, přečtou si toto ředitelé distribučních společností? Pokud jednám ohledně nějakých nedostatků, tak přes univerzální e-mail typu info@ s nějakým "běžným" referentem, nikdy se toto nedostane "výš". Pokud o problémech v roznášce informuji konkrétní obchodní řetězec, tak ten naši stížnost přepošle distribuční společnosti k vyjádření, a tato distribuční společnost samozřejmě žádné závady nepřizná, není to v jejím zájmu případně přijít o takový kšeft.
Mají v tom ty distribuční společnosti pěkný bordel, no hlavně že obchodní řetězce platí.