České společnosti při výběru bankovních služeb nespoléhají pouze na jednu banku, ale vybírají ze služeb více bankovních domů současně. Zhruba třetina z nich si pak vybírá služby celkem u čtyř bank. Mezi nejfrekventovanějšími službami jsou vedle běžného účtu například platební karty pro firmu, mezinárodní platební styk nebo provozní úvěr. 70 procent firem se navíc domnívá, že se služby bank za poslední dva roky zlepšily. Vyplývá to z průzkumu zaměřeného na korporátní bankovnictví, který realizovala společnost MasterCard.
Ne všichni jsou však se službami bank spokojení. Někteří respondenti upozorňovali také na zhoršující se trendy. Jedním z nich je snížení kvality obsluhy korporátních poradců, což souvisí s větším počtem společností, jež mají na starosti,
upozorňuje Ján Čarný, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Ukrajinu.
Průzkum mimo jiné ukázal, že vlastnit běžný účet v bance je již pro firmy nezbytnost. Nespokojenost respondentů zase plyne nejčastěji z vysokých bankovních poplatků a byrokratičnosti bankovních institucí.