V první řadě by si zákazník měl vybrat e-shop nejen podle ceny, ale taky podle toho jak dlouho existuje, jestli má kamennou prodejnu apod. Pak téměř s jistotou nenarazí na garážníka, který s reklamací či vrácením dělá problémy. E-shopům, které mají v kontaktu akorát odpovědní tabulku a skutečnou identitu skrývají až v obch. podmínkách bych se vyhnul obloukem.
A druhá strana mince. Zcela chybí zákonná formulace, že by měl zákazník hradit dopravu, když zboží vůbec nepřebere. Objednávka je závazná a pokud zjistíte, že zboží z nějakého důvodu nechcete, je třeba okamžitě komunikovat s e-shopem. V každém slušném e-shopu to akceptují i když už třeba zboží objednali a zůstane jim na skladě.
Zboží objednáme, v řádném termínu zkontrolujeme a pošleme. Současně jde zákazníkovi informační mail s odkazem na sledování zásilky. A pak nastává situace, že se balík vrátí a když se zeptáme proč, dostaneme odpověď, že si to zákazník rozmyslel, že už to nepotřebuje, že už si mezitím koupil něco jiného a vůbec se neobtěžuje to e-shopu oznámit. Tady by měla být tvrdá vymahatelnost zbytečného dopravného.