Je fakt, že vůči těm shopům je to nespravedlivé, zvláště těm menším. Tohle ustanovení jsme několikrát použili, když jsme ve firmě potřebovali otestovat nějakou technologii. Ale nikdy jsme to neudělali malému eshopu, který by to ekonomicky poškodilo, "půjčili" jsme si to od Alzy nebo CZC, pak jim to vrátili a případně - už na firmu - to koupili (většinou) jinde a jednou jsme dokonce na firmu odkoupili od nich jako rozbalený MacBook, který jsme předtím sami testovali a vrátili. Velcí na to mají zdroje dostatečné, nějak se s tím poperou, u malého eshopu to může být za určitých okolností smrtící, takže tahle změna zákona smysl má.
Proč bych si to vymýšlel, to snad je úplně normální... Aspoň tedy v mém okolí. Ekonomicky se tomu říká pozitivní externalita, je to určitá forma tržně konformní "pokuty", kterou velcí prostě platí za svoji velikost. Úplně stejné je jít se k nim podívat do showroomu a pak si vybrané zboží objednat levněji přes internet. Taky vám to přijde nemorální? Velikost má obrovskou spoustu výhod, např. podstatně nižší mezní náklady marketingu oproti menším hráčům a taky holt některé nevýhody.
Ekonomicky se tomu říká pozitivní externalita, ale je to docela normální vyjebanost a absence etiky u takto se chovajícího jedince. Bez ohledu na velikost v podstatě okrádané firmy.
Prohlédnout si zboží v showroomu a pak si zboží objednat přes intenet nelze s pletením si prodejny s bezplatnou půjčovnou srovnávat.