V první řadě by si zákazník měl vybrat e-shop nejen podle ceny, ale taky podle toho jak dlouho existuje, jestli má kamennou prodejnu apod. Pak téměř s jistotou nenarazí na garážníka, který s reklamací či vrácením dělá problémy. E-shopům, které mají v kontaktu akorát odpovědní tabulku a skutečnou identitu skrývají až v obch. podmínkách bych se vyhnul obloukem.
A druhá strana mince. Zcela chybí zákonná formulace, že by měl zákazník hradit dopravu, když zboží vůbec nepřebere. Objednávka je závazná a pokud zjistíte, že zboží z nějakého důvodu nechcete, je třeba okamžitě komunikovat s e-shopem. V každém slušném e-shopu to akceptují i když už třeba zboží objednali a zůstane jim na skladě.
Zboží objednáme, v řádném termínu zkontrolujeme a pošleme. Současně jde zákazníkovi informační mail s odkazem na sledování zásilky. A pak nastává situace, že se balík vrátí a když se zeptáme proč, dostaneme odpověď, že si to zákazník rozmyslel, že už to nepotřebuje, že už si mezitím koupil něco jiného a vůbec se neobtěžuje to e-shopu oznámit. Tady by měla být tvrdá vymahatelnost zbytečného dopravného.
konečně názor, který vystihuje jednu z podstat! Ne, vlastně celý ten příspěvek je správný a plně s ním souhlasím.
Jen bych doplnil, že možnost vymahatelnosti je zákonem připuštěna a my to také provádíme.
Přiznávám v krajních možnostech, rozhodně závisí případ od případu, ale přeci. Zase tak vysilující to není jak se to zdá a má to 98% úspěšnost.
A že to zákazníka naštve a už se k nám nevrátí? Ač se to komukoliv líbí nebo ne, o takového zákazníka nikdo nestojí, což pak by mu něco bránilo aby Vám to neudělal znovu? A znovu nad tím mávnete rukou? Navíc tím pomáháme i ostatním eshopum. Tady bych viděl nějakou kolektivní dohodu, nepsané pravidlo jako nezbytné. Pokud na to nebude zákonná vůle.
To snad je sci-fi proboha! I když dovedu si to představit - jenže vždycky je možnost komunikace s e-shopem a vysvětlit, že došlo k omylu - a nemusí to být vždy jen schválnost - všichni jsme omylní.
Ostatně viník se většinou prozradí sám - už jen proto, že se bude chtít pokochat reakcí postiženého....no a pak....
já budu oponovat... pokud si uhradím dopředu tak je jisté, že si zboží vyzvednu přece.... řešení je tedy zcela easy...
naopak, praktiky dnes některých eshopů při dopravě jsou neetické ....viz výrobek propagují za ceny, za které nelze koupit? to vám přijde jako co?
viz zpoplatněné vyzvednutí na kamenné prodejně ( od 29 do i 49 ,- )..
si chci něco koupit a zjistím, že výsledná cena je VZDY zvýšena o nějaké manipulační poplatky za přípravu k převzetí na kamenné prodejně.... ..
Je to jednorázový příjem eshopu. nic víc, nic mín...
na takový podvůdky se nebude zákon upravovat?
Evidentně vůbec nechápete fungování eshopu.
Eshop může být levný proto, že dokáže snížit náklady. Největší náklady jsou vždy ZAMĚSTNANCI.
Dobře udělaný eshop funguje tak, že vy "si kliknete něco do košíku, objednáte." Pak nastupuje naprogramovaný automat, co produkty z vaší objednávky přesune ze skladů na expediční, zboží je z regálů naházeno na válečkovou dráhu, dojede do automatické baličky, kde je zabaleno a polepeno štítkem a rovná se na paletu pro kterou večer přijede přepravce.
Takto jste schopni expedovat z jedné linky stovky balíků denně. A preferovaný je minimální zásah lidské ruky.
Možná vás to překvapí, ale ruční vychystávání na osobní odběr živým člověkem, který chce výplatu - musí třeba navíc ručně zaúčtovat hotovost do kasy - je na zpracování jedné zakázky v nákladech kolem 40 Kč navíc proti tomu, když to jde normálně automatem. Takže eshop má 2 varianty. Buď si to zcela spravedlivě nechá zaplatit od vás, a nebo vám to dá zdarma a "rozpustí" to do ceny zbylým zákazníkům, kteří za to nemohou.
Stejný problém jsou zákazníci, co píšou zbytečné poznámky typu "spěchá, prosím rychle, dárek,.." - výsledkem, je, že objednávka se nezpracovává 24/7 automatem do minuty. Ale že musí někdo v pracovní době tu poznámku přečíst, jestli je důležitá a objednávku schválit.
Paradoxně se pak o vánocích stává, že klienti co píšou "prosím potřebujeme do vánoc" touto poznámkou zdrží svou zakázku o den nebo i o dva, než kdyby tam nepsali nic.
Jelikož běhání po obchodech považuju za ztrátu času, protože stejně málokdy najdu, co hledám, e-shopy jsou pro mně vítané řešení.
Souhlasím s tím, že nepřevzetí objednávky je věc, která by se měla řešit, protože tady se člověk při objednávce k něčemu vědomě zavazuje a je fakt, že zákazník má možnost do 14 dnů od převzetí objednávky ustoupit od smlouvy, a to snad stačí - stane se, že nesedí velikost (v případě oděvů, obuvi), že nesedí barva u bytových doplňků apod.
Pokud se týče elektroniky apod. - tak snad vím, co chci a nepotřebuju si to zkoušet.
Takhle to vidím já, jako laik.
Bohužel i u té elektroniky se bez vyzkoušení neobejdete. A nestačí 14 dní. Kde se třeba dočtete, že baterka v dálkovém ovládání televize vydrží měsíc (takovou televizi jsem bohužel koupil), že mobil má pro jméno v kontaktech vyhrazeno 6 znaků (to byl jeden z aligátorů, který jsem koupil matce, naštěstí jsem ho bez problémů vrátil) a další věci, které dokáží použití daného zařízení když už ne znemožnit, tak aspoň výrazně znepříjemnit.
Jako laik to vidíte dost e-shopácky. ;-)
Elektronika: stane se, že e-shop popis výrobku odněkud okopíroval, (a je jedno, jestli od konkurence nebo přímo od výrobce) ale uvedené již neodpovídá skutečnosti - inovace, popis byl od jiného vzhledově podobného typu... a věc nedělá přesně to, kvůli čemu jste si ji pořizoval. Stane se, že dálkové ovládání vyžaduje pro svou funkci přesnost zaměření obvyklou u ostřelovačů. Stane se, že pořízené nahrávky sice mají příponu .ts, ale stejně jsou kódované a nejdou mimo zařízení přehrát. Stane se, že automatika nastavení formátu obrazu blbne, vy nemáte rád na obrazovce rozměrově zdeformované lidi a pro manuální nastavení se musíte proklikávat přes tři úrovně menu. Stane se, že aktuální firmware něco neumí - třeba dokáže vyhledat a zobrazit nové stanice v muxu, ale už je nedokáže do seznamu přidat a aktualizace je v nedohlednu a ani se neví, jestli problém vyřeší. Vy si pak můžete vybrat - vrátit to, nebo při každé změně mazat všechny stanice z konkrétního muxu, ladit (a třídit seznam) hezky znovu od začátku. Nic z toho nezjistíte, dokud věc doma nevybalíte a nevyzkoušíte, pokud si na to už někdo někdy někde nestěžoval.
Problémem bývá i šetřilství e-schopu a nesmyslné podmínky dopravce. Když si objednám zboží a oni ho pošlou Geisem, kdy nezadají požadavek, abych byl informován o tom, že mi bude zboží doručováno a zakážou i uložení zboží na Pointu...
Chodím do práce a nepojedu v pracovní době 15 km, abych se setkal s dopravcem doma. Dopravce (i když projíždí kolem) mi zboží do práce nedoručí (údajně to není jeho rajón). A na point mi to dát nesmí, protože to prodejce nedovolil....
Ano - bohužel hodně e-shopů zatím využívá pouze služeb pošty, což je jednak dražší a pak taky dost k vzteku - vystát si odpoledne tu nekonečnou frontu. U nás na vesnici je takřka pravidlem, že zatímco dopoledne, kdy je pošta skoro prázdná, jedou obě "balíkové" přepážky, tak odpoledne pouze jedna, a to je tam 3x tolik lidí.