Tak důvod musíte při vrácení uvést vždycky, nebo ne?
Fakt je, že někdy barva neodpovídá - ale jak píšete - to je vidět hned po rozbalení - stejně jako velikost apod.
Konec konců u oblečení je podmínka, aby vrácené zboží nebylo nošené - a to se poznat dá, i kdyby to měl člověk na sobě jen jeden den. Neměl by být problém toto postihovat.
Připomínáte mi jednoho kolegu, který podával výpověď. Na naši radu, že má napsat "Podávám výpověď podle §..." on odpověděl, že on to takhle nedělá, že se chová slušně a napsal zaměstnavateli "Žádám o výpověď...". No a 1. následujícího měsíce mu přišla odpověď "Žádost se zamítá." Pak už nás poslechl. Ale byl kvůli tomu zaměstnán a měsíc déle a to mu způsobilo velké problémy.
Podobně, když uvedete důvod, může se e-shop začít točit kolem toho že když uvedete důvod, ta už to není vrácení bez uvedení důvodu a tedy na to vrácení nemáte nárok. Třeba tam ta kolonka je jen proto, aby ty slušné takhle nachytali.
Já se řidím zásadou, že při takovéto formální komunikaci je každé slovo navíc nebezbečné a vždy může být zneužito proti mně. Zatím to funguje.
Tak s tou výpovědí to je asi trochu jinak - nemám zkušenosti, protože už přes 20 let nemám šéfa, ale to, co píšete, zní velmi rozumně.
Zatím mám asi štěstí na slušné e-shopy, protože mi vždycky vrátili peníze do poslední koruny a důvod uvádím vždy, když je přiložen patřičný formulář. Taky je fakt, že než něco objednám, tak prověřuju, co jen jde a pokud mám pochybnosti, tak také telefonicky - tam už se dá hodně poznat, takže se dá říct, že takto eliminuju případné vykutálené existence.