Billboardy u silnic by měly zmizet do pěti let

19. 10. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Billboardy a jiné reklamní poutače by měly nejpozději do roku pět let zmizet od českých silnic. Na svém dnešním zasedání o tom rozhodla vláda, která podpořila novelu zákona o pozemních komunikacích z dílny ministerstva dopravy. Zákon dále počítá se změnou pravidel pro výkup pozemků a implementuje do českého právního řádu definici evropské služby elektronického mýtného a jejích technických prvků.

Pokud návrh projde i parlamentem, platil by od zmíněného roku zákaz povolování reklamních zařízení v ochranném pásmu dálnic, rychlostních silnic a silnic první třídy. Výjimku by měly provozovny, které mají přímou souvislost se silničním provozem, například čerpací stanice, servisy nebo motoresty. Těm zákon umožní umístit reklamu do 50 metrů na území obce, nebo do 200 metrů od provozovny mimo obec.

Zákon se netýká jen nových billboardů, ale také těch stávajících. Jejich provozovatelé je budou muset odstranit nejpozději do pěti o data nabytí účinnosti tohoto zákona a to i v případě, že smlouvy mají uzavřeny na dobu neurčitou.

Návrh dále obsahuje i speciální úpravu dohody, kterou se získávají potřebná práva k pozemkům či stavbám nezbytným pro stavbu dopravní infrastruktury. Změnit se má především princip stanovení výše výkupní ceny pozemků, která se bude moci v některých případech zvýšit o určitý “bonus”.

Cílem této úpravy je zejména změna principu stanovení výše výkupní ceny pozemků a též umožnění zvýšit navrhovanou výkupní cenu pozemku o určitý „bonus“. Ředitelství silnic a dálnic bude mít volnou ruku k jednání o ceně s majitelem pozemku. Pokud na tuto cenu majitel pozemku do zákonem určeného počtu dní nebude akceptovat, pak se rozhodnutí přesune na Vyvlastňovací úřad, doplnil ministr dopravy Pavel Dobeš.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).