Bitva robotů pro Facebook Messenger: Manychat vs. Chatfuel

25. 6. 2019
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Čtěte srovnání dvou hlavních externích aplikací, díky kterým můžete Facebook Messenger pro firmy využít na maximum.

V tomto článku budu porovnávat dva chatboty, které jsou nejlepší volbou pro malé a střední podnikatele: Manychat a Chatfuel. Porovnání nástrojů nikdy nedokážu udělat úplně objektivně. Vždy si jeden oblíbím více a samozřejmě se to promítne i do hodnocení, ale pokusím se vše zdůvodnit.

Kritéria

Porovnání jsem rozdělil do jednotlivých skupin a ke každé skupině přidal důležitost v podobě váhy (od 1–10):

  • Cena (váha 8)
  • Použitelnost (váha 10)
  • Technické možnosti (váha 7)
  • Podpora (váha 5)

Pokusím se popsat výhody a nevýhody každého z nich v jednotlivých bodech a co mě osobně nejvíce vyhovuje v každodenní práci s nimi… Ano, musím používat oba dva.

Cena

Manychat

Manychat má 2 tarify: Zdarma a Pro. Ve verzi zdarma máte opravdu hodně nástrojů, které fungují a dají se použít rovnou ve vašem podnikání. Verze PRO navíc obsahuje pro mě nejdůležitější:

  • Přímé napojení na Facebook reklamu
  • Neomezeně uživatelských polí (ve verzi FREE můžete využít maximálně 3)
  • API – napojení na externí aplikace

Cena PRO verze se liší podle počtu aktivních registrovaných uživatelů. Začínáte na $ 10/měsíc do 500 uživatelů.

Chatfuel

Zde si také můžete vybrat mezi dvěma verzemi: Zdarma a PRO. Verzi zdarma můžete mít se základními funkcemi a do 1000 registrovaných uživatelů. Verze PRO je již „promakanější“(stejně jako u Manychatu) a nabízí spoustu výhod, velice podobných jako u Manychatu.

Co se týče ceny ve verzi PRO, zase to závisí od počtu aktivních lidí. Začínáte na ceně $ 15/měsíc a například u 2600 registrovaných uživatelů jste už na $ 55/měsíc.

Vyhodnocení ohledně ceny

Z pohledu ceny doporučuji Manychat. Chatfuel má sice méně omezení ve verzi zdarma, ale je omezen počtem uživatelů, což Manychat není. Manychat je navíc o něco levnější.

  • Manychat: 8 bodů
  • Chatfuel: 7 bodů
  • Váha důležitosti: 8

Použitelnost

Manychat

Pokud začínáte pracovat s chatbotem Manychat, víte od začátku přesně, kam klikat a co nastavovat. Hezké rozdělení, manuály, interaktivní pomoc a vstřícná podpora dělají opravdu hodně. Klienti se i po měsíci vracejí a zvládají se zorientovat poměrně rychle.

To samé platí i při vytváření automatizací a manuální práci s lidmi, kteří se již dříve registrovali. Popravdě znám jen pár systémů pro komunikaci v online marketingu, které jsou stejně přehledné: Pro e-mail marketing je to například MailerLite nebo Mailchimp.

Chatfuel

Zde je to trošku problematičtější. Chatfuel se vás snaží hned od začátku vést a díky tomu se mu nedaří čistý přístup. Snaží se vložit maximum informací na obrazovku. Tento přístup vede většinou ke zmatkům a nepochopení (určitě to znáte z webových stránek).

Ano, přiznávám, zde je to subjektivní posouzení, protože se některým kolegům lépe pracuje s Chatfuelem než s Manychatem. Pro mé klienty je Manychat o mnoho více přehlednější než Chatfuel a musím jim dát za pravdu. Pro mě také.

Vyhodnocení ohledně použitelnosti

Z pohledu použitelnosti doporučuji Manychat.

  • Manychat: 9 bodů
  • Chatfuel: 7 bodů
  • Váha důležitosti: 10

Technické možnosti

Oba dva systémy zvládnou dělat základní i rozšířené věci skvěle. Zmíním ty nejdůležitější, které běžně využívám v projektech svých klientů:

  • Možnost napojení na Facebook Ads (json)
  • Napojení na webové stránky (vyskakovací okna, proužky apod.)
  • Speciální políčka pro personalizaci
  • Automatizace
  • API – dobře popsaná dokumentace

Jsou zde přece jen některé odlišnosti. Zmíním výhody jednoho oproti druhému:

Manychat umí oproti Chatfuel:

  • více chatbotů na jednu stránku
  • napojení na integromat.com
  • lepší práce s automatizací

Chatfuel je zase lepší v tomto:

  • platby přes nativní Facebook
  • lepší analytika výsledků
  • stáhnutí kontaktů

Vyhodnocení ohledně technických možností

Zde je to „plichta“:

  • Manychat: 9 bodů
  • Chatfuel: 9 bodů
  • Váha důležitosti: 7

Podpora

Manychat má mnohem lépe vytvořenou podporu pro práci. Když používáte tyto nástroje, chcete si je hezky osahat a naučit se z jejich manuálů vše co nejrychleji. Manychat má velice zdařilé kurzy, které si můžete kdykoliv prohlédnout i přímo z aplikace. Pro vyhledávání je lepší zase databáze znalostí. Daří se mu obojí udržovat i během překotného vývoje, který stále probíhá. Online chat funguje rychle a odpovídá se opravdu na vysoké technické úrovni.

Chatfuel má také velice propracovanou podporu. Online chat ale reaguje později a některé techničtější věci trvají déle.

Velké plus navíc musím přidat Manychatu s aktivním oslovováním a opravdu příjemnou komunikací směrem ke klientům.

Vyhodnocení ohledně podpory

Doporučil bych Manychat.

  • Manychat: 8 bodů
  • Chatfuel: 6 bodů
  • Váha důležitosti: 5

Závěr

Po sečtení všech bodů a váhy k jednotlivým kategoriím vyhrává Manychat. Nejvíce bych vyzdvihl jeho přehlednost a podporu. Technicky jsou oba systémy na stejné úrovni a cenově se také moc neliší, i když je Manychat o fous levnější (cca 5 dolarů/měsíc).

V dalším pokračování se budu již více věnovat Manychatu a půjdeme trochu do hloubky, abyste byli schopni si vlastního chatbota udělat i vy.

Seriál: Komentáře
ikonka

Zajímá vás toto téma? Chcete se o něm dozvědět víc?

Objednejte si upozornění na nově vydané články do vašeho mailu. Žádný článek vám tak neuteče.

Autor článku

Daniel Nytra je zapojen do online marketingu více než 25 let. Od roku 2020 aktivně implementuje umělou inteligenci (AI) do svých vlastních projektů a práce pro klienty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).