Bitva robotů pro Facebook Messenger: Manychat vs. Chatfuel

25. 6. 2019
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Čtěte srovnání dvou hlavních externích aplikací, díky kterým můžete Facebook Messenger pro firmy využít na maximum.

V tomto článku budu porovnávat dva chatboty, které jsou nejlepší volbou pro malé a střední podnikatele: Manychat a Chatfuel. Porovnání nástrojů nikdy nedokážu udělat úplně objektivně. Vždy si jeden oblíbím více a samozřejmě se to promítne i do hodnocení, ale pokusím se vše zdůvodnit.

Kritéria

Porovnání jsem rozdělil do jednotlivých skupin a ke každé skupině přidal důležitost v podobě váhy (od 1–10):

  • Cena (váha 8)
  • Použitelnost (váha 10)
  • Technické možnosti (váha 7)
  • Podpora (váha 5)

Pokusím se popsat výhody a nevýhody každého z nich v jednotlivých bodech a co mě osobně nejvíce vyhovuje v každodenní práci s nimi… Ano, musím používat oba dva.

Cena

Manychat

Manychat má 2 tarify: Zdarma a Pro. Ve verzi zdarma máte opravdu hodně nástrojů, které fungují a dají se použít rovnou ve vašem podnikání. Verze PRO navíc obsahuje pro mě nejdůležitější:

  • Přímé napojení na Facebook reklamu
  • Neomezeně uživatelských polí (ve verzi FREE můžete využít maximálně 3)
  • API – napojení na externí aplikace

Cena PRO verze se liší podle počtu aktivních registrovaných uživatelů. Začínáte na $ 10/měsíc do 500 uživatelů.

Chatfuel

Zde si také můžete vybrat mezi dvěma verzemi: Zdarma a PRO. Verzi zdarma můžete mít se základními funkcemi a do 1000 registrovaných uživatelů. Verze PRO je již „promakanější“(stejně jako u Manychatu) a nabízí spoustu výhod, velice podobných jako u Manychatu.

Co se týče ceny ve verzi PRO, zase to závisí od počtu aktivních lidí. Začínáte na ceně $ 15/měsíc a například u 2600 registrovaných uživatelů jste už na $ 55/měsíc.

Vyhodnocení ohledně ceny

Z pohledu ceny doporučuji Manychat. Chatfuel má sice méně omezení ve verzi zdarma, ale je omezen počtem uživatelů, což Manychat není. Manychat je navíc o něco levnější.

  • Manychat: 8 bodů
  • Chatfuel: 7 bodů
  • Váha důležitosti: 8

Použitelnost

Manychat

Pokud začínáte pracovat s chatbotem Manychat, víte od začátku přesně, kam klikat a co nastavovat. Hezké rozdělení, manuály, interaktivní pomoc a vstřícná podpora dělají opravdu hodně. Klienti se i po měsíci vracejí a zvládají se zorientovat poměrně rychle.

To samé platí i při vytváření automatizací a manuální práci s lidmi, kteří se již dříve registrovali. Popravdě znám jen pár systémů pro komunikaci v online marketingu, které jsou stejně přehledné: Pro e-mail marketing je to například MailerLite nebo Mailchimp.

Chatfuel

Zde je to trošku problematičtější. Chatfuel se vás snaží hned od začátku vést a díky tomu se mu nedaří čistý přístup. Snaží se vložit maximum informací na obrazovku. Tento přístup vede většinou ke zmatkům a nepochopení (určitě to znáte z webových stránek).

Ano, přiznávám, zde je to subjektivní posouzení, protože se některým kolegům lépe pracuje s Chatfuelem než s Manychatem. Pro mé klienty je Manychat o mnoho více přehlednější než Chatfuel a musím jim dát za pravdu. Pro mě také.

Vyhodnocení ohledně použitelnosti

Z pohledu použitelnosti doporučuji Manychat.

  • Manychat: 9 bodů
  • Chatfuel: 7 bodů
  • Váha důležitosti: 10

Technické možnosti

Oba dva systémy zvládnou dělat základní i rozšířené věci skvěle. Zmíním ty nejdůležitější, které běžně využívám v projektech svých klientů:

  • Možnost napojení na Facebook Ads (json)
  • Napojení na webové stránky (vyskakovací okna, proužky apod.)
  • Speciální políčka pro personalizaci
  • Automatizace
  • API – dobře popsaná dokumentace

Jsou zde přece jen některé odlišnosti. Zmíním výhody jednoho oproti druhému:

Manychat umí oproti Chatfuel:

  • více chatbotů na jednu stránku
  • napojení na integromat.com
  • lepší práce s automatizací

Chatfuel je zase lepší v tomto:

  • platby přes nativní Facebook
  • lepší analytika výsledků
  • stáhnutí kontaktů

Vyhodnocení ohledně technických možností

Zde je to „plichta“:

  • Manychat: 9 bodů
  • Chatfuel: 9 bodů
  • Váha důležitosti: 7

Podpora

Manychat má mnohem lépe vytvořenou podporu pro práci. Když používáte tyto nástroje, chcete si je hezky osahat a naučit se z jejich manuálů vše co nejrychleji. Manychat má velice zdařilé kurzy, které si můžete kdykoliv prohlédnout i přímo z aplikace. Pro vyhledávání je lepší zase databáze znalostí. Daří se mu obojí udržovat i během překotného vývoje, který stále probíhá. Online chat funguje rychle a odpovídá se opravdu na vysoké technické úrovni.

Chatfuel má také velice propracovanou podporu. Online chat ale reaguje později a některé techničtější věci trvají déle.

Velké plus navíc musím přidat Manychatu s aktivním oslovováním a opravdu příjemnou komunikací směrem ke klientům.

Vyhodnocení ohledně podpory

Doporučil bych Manychat.

fin 25 - early cena

  • Manychat: 8 bodů
  • Chatfuel: 6 bodů
  • Váha důležitosti: 5

Závěr

Po sečtení všech bodů a váhy k jednotlivým kategoriím vyhrává Manychat. Nejvíce bych vyzdvihl jeho přehlednost a podporu. Technicky jsou oba systémy na stejné úrovni a cenově se také moc neliší, i když je Manychat o fous levnější (cca 5 dolarů/měsíc).

V dalším pokračování se budu již více věnovat Manychatu a půjdeme trochu do hloubky, abyste byli schopni si vlastního chatbota udělat i vy.

Autor článku

Daniel Nytra je zapojen do online marketingu více než 25 let. Od roku 2020 aktivně implementuje umělou inteligenci (AI) do svých vlastních projektů a práce pro klienty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).