Black Friday bude letos v Česku velký hit. Stále více lidí v tento den nakupuje

23. 11. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Vánoční nákupní horečka naplno odstartuje zítra Černým pátkem. Většina obchodníků totiž slibuje výprodeje nebo slevy a Češi na to dobře slyší.

I když většina výprodejů začala již začátkem tohoto týdne, největší nápor bude až na samotný Černý pátek, který letos připadá na 24. listopadu.

Jak vyplývá z údajů společnosti Google, stále více Čechů využívá Black Friday k nákupu vánočních dárků. Na Černý pátek se tak otevírá vánoční nákupní sezona, jelikož lidé využívají nejvýhodnější akce a slevy obchodníků.

Čtěte také: Další velcí obchodníci se připojili k Black Friday. Slevy spustil Lidl i Datart

Tržby na Černý pátek každým rokem rostou

V roce 2016 mělo slovní spojení Black Friday ve vyhledávači Google v České republice 330 000 hledání. Nárůst objednávek, které Google zachytil, byl o 55 % vyšší a tržby narostly v meziročním srovnání průměrně o 50 %.


Autor: Google

Vyšší zájem o Black Friday potvrzuje i společnost Performics, která porovnala údaje svých klientů z elektronického segmentu z loňského roku. Z údajů společnosti vyplývá, že tržby na Černý pátek byly vyšší o 310,78 % a zároveň bylo zaznamenáno i více vykonaných transakcí, a to o 319,40 %.


Autor: Performics

TIP: Jste e-shop, který nabízí na Black Friday slevy či výprodej? Napište nám na press@podnikatel.cz a přidejte aktivní odkaz, na kterém zákazníci nabídku dohledají. 

Češi začínají nakupovat dárky už začátkem listopadu

Nákupní vánoční horečka startuje v Česku stále dříve. Data z Googlu dokazují, že lidé začínají dárky nakupovat už začátkem listopadu. Nákupní šílenství začíná akcí Den dopravy zdarma, která byla navíc letos prodloužena na celé 3 dny. Další vrchol nakupování dárků pak přichází v půlce prosince.

Čtěte také: Knihy a parfémy hitem letošních Vánoc, tvrdí to alespoň e-shopy

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).