Black Friday po česku? Nákupy hlavně online a klidně i v pracovní době

25. 11. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Už tento pátek 29. listopadu se bude konat největší nákupní událost roku – Black Friday. Jaký přístup k němu mají čeští zákazníci?

Black Friday je tradicí pocházející z Ameriky, kde se koná vždy v pátek následující po Dni díkůvzdání. Jedná se o období velkých slev, které s oblibou využívají i tuzemští obchodníci. 

Analytici z Picodi.com se rozhodli fenomén Black Friday prozkoumat a z dotazníkového šetření vyplynulo například, že 81% respondentů, kteří se zúčastnili listopadových výprodejů, využilo právě černopátkových slev. Největší nárůst zájmu o výprodeje spojené s Black Friday byl zaznamenán u obyvatel Kladna, dále u lidí z Ústí nad Labem a Mladé Boleslavi. 

Ukázalo se, že častěji nakupují ženy než muži (výprodejů se zúčastní až 68 % dotazovaných Češek a jen 57 % Čechů), ale muži zase více utratí. Ženy nechají v obchodech průměrně 3247 Kč a pánové plánují utratit 3871 Kč.  

O popularitě nákupů přes internet jsme psali v článku E-shopy si nemají na co stěžovat. Obliba online nákupů totiž stále roste 

V internetových obchodech v průběhu Black Friday plánuje nakupovat až 60 % dotazovaných, 34 % chce nakupovat jak online, tak v kamenných prodejnách a jen 6 % zamíří pouze do kamenných obchodů. Jeden z důvodů, proč lidé nechtějí nakupovat v obchodních centrech, je dlouhý čas strávený ve frontě u pokladny. 

Největší nákupní aktivita na českém internetu byla zaznamenána mezi 10. a 11. hodinou. Čeští spotřebitelé tak nakupují doma, na cestách a dokonce i v kanceláři. Nákupy v průběhu pracovní doby přiznalo 55 % dotazovaných Čechů. 

Prohlédněte si v naší galerii infografiky o Black Friday: 

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).